Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Recruitment Unicorns -  Powerboek voor recruitment

‘Recruitment Unicorns’ is geschreven voor professionals in recruitment, employer branding, arbeidsmarktcommunicatie, sourcing, recruitment marketing, hrm en personeelsbemiddeling. Doel van het boek? Het boek met de meeste waarde voor iedereen in de brede recruitmentindustrie.

Arjan Elbers | 19 juni 2024 | 2-3 minuten leestijd

De arbeidsmarkt is stuk. Babyboomend Nederland verlaat ons werkveld lachend en zwaaiend, terwijl de arbeidsmarkt krapper is dan ooit. Alsof dat nog niet genoeg is, hebben we ook nog eens geen woningen voor onder meer onze arbeidsmigranten. Verder daalt het aantal mbo-studenten. En vraagt Generatie Z dingen van ons die we vaak moeilijk vinden. Het zijn uitdagingen die we nog niet eerder tegelijkertijd hebben gezien.

In Recruitment Unicorns neem ik je mee naar de arbeidsmarkt van de komende jaren. Het gaat over de ontwikkelingen van flex en over anders leren kijken naar arbeid. Ook zoomen we in op het bouwen van je ideale recruitmentteam. Het boek legt je uit hoe je (weer) regie in recruitment voert met Het Recruitment Fundament 2.0, de opvolger van Het Recruitment Fundament. En het geeft je inspirerende voorbeelden van werkgevers die het helemaal anders durfden te doen

Recruitment Unicorns legt uit:

-Wat het probleem is op de arbeidsmarkt
-Welke uitdagingen er nog komen
-Wat je kunt doen
-Wie het moeten doen
-Hoe je dit het beste kunt doen
-Hoe anderen het al succesvol deden

Wat je mag verwachten is een mix van toepasbare strategie, concrete tips en adviezen, kennis en inzicht van Nederlands allerbeste vakspecialisten in het speelveld van de arbeidsmarkt, employer branding en recruitment!

50 experts delen hun kennis, ervaring en inspiratie

Als je het boek schrijft met het doel de meeste waarde voor iedereen in de brede recruitmentindustrie te bieden, dan doe je dat zeker niet alleen. Daarom interviewde ik 50 topspecialisten in arbeidsmarkt, recruitment, employer branding en personeelsbemiddeling en verwerkte hun kennis, ervaring en inspiratie in zijn nieuwe boek. 

Zo delen onder andere Wim Davidse, Geert-Jan Waasdorp en Marco Hendrikse hun visie en kennis over arbeidsmarkt en staffing. Delen Marion de Vries, Marco Dalmeijer, Yves Pilet en Bianca Roelandschap hun advezen en tips over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. En leren Marc Drees en Aaltje Vincent je alles over een betere kandidaat-experience.

Geen alledaags boek

Recruitment Unicorns is net even anders dan anders. Het is vlot geschreven, er zit veel humor en een leesinstructie in. Inderdaad, een echte richtlijn over ‘hoe’ je dit boek moet lezen. En je vindt ‘her en der’ wat lezersverrassingen.

Over Arjan Elbers

Recruitment Strateeg & Vakidioot Arjan Elbers (1978) is Brabander in hart en nieren. Trotse oprichter van de non-profit Stichting Guruz, mede-oprichter & Recruitment Strateeg van Getnoticed. Daarnaast is Arjan Voorzitter van Recruiters United & Adviseur bij Purple Squirrel Effect. Als spreker spreekt hij o.a. over recruitment, anders kijken naar arbeid, Mbo als doelgroep en Recruitment Unicorns. 

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden