Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Essenties van organiseren, managen en veranderen

Ik g

Mieke de Haan | 6 juni 2002

eef een 7 Het boek is, zo melden de auteurs in de inleiding, bedoeld voor managers. Mensen die het druk hebben en geen tijd hebben om lang na te denken. Managers die snel informatie willen over de essenties van hun vak: organiseren, managen en veranderen. Niet over nieuwe trends, maar over opvattingen die 'de tand des tijds' hebben doorstaan. Geen boek om van kaft tot kaft te lezen, maar om doorheen te zappen. Wat de inleiding belooft, biedt het boek ook. De opbouw maakt zappen goed mogelijk. Drie hoofdstukken organiseren, managen en veranderen, onderverdeeld in paragrafen, maar tegelijk opgebouwd uit voor het onderwerp relevante thema's. Dus op verschillende manieren te benaderen. Het thema wordt summier beschreven maar in de handreiking krijgt de manager concrete aanwijzingen en onder het kopje terzijde volgen nog wat tips. Veel van de informatie is ook ondergebracht in overzichtelijke schema's zodat de visueel ingestelde lezer snel de essentie te pakken heeft. En als de manager gegrepen wordt door een handreiking - en toch iets meer tijd heeft - is er de voetnotenlijst met toegesneden literatuurverwijzingen. Leest u het boek toch van kaft toch kaft, dan mist u hier en daar consistentie. Maar dan leest u ook het laatste hoofdstuk, organisatie en omgeving, waarin een beeld geschetst wordt van de toekomstige organisatie. In die organisatie staat de collectieve ambitie centraal, het ontwikkelen, delen en toepassen van nieuwe kennis door prof

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden