'Hondenbrokken' is een zogenaamde businessnovel; een managementroman waarin de hoofdrolspeler Tim, als eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoekt gaat naar wat klanten gelukkig maakt. Uiteindelijk 'ontdekt' hij samen met zijn team de 5 wetten van helpen. Met het toepassen van deze wetten zorgt hij niet alleen dat hij uit de financiële problemen komt, maar hij zet met succes een keten van dierenspeciaalzaken op. Het verhaal is leuk, leest prettig weg en blijft boeien. Ik heb het boekje letterlijk in een uurtje uitgelezen. De inhoud van het boekje is niet vernieuwend, maar dat is volgens mij ook niet de intentie van het boek. Het raakte mij overigens wel. Ook in mijn vak als QA consultant, vind ik het helpen van mensen, en dus organisaties, het belangrijkste (en leukste) onderdeel van mijn werk. En dan is het af en toe goed om weer eens aan de essentie van klantgerichtheid te worden herinnerd. Zoals Jos Burgers het beschrijft lijkt klantgerichtheid erg simpel, en volgens mij is dat het ook. Het is gewoon een kwestie van doen!
Over Sonja de Bruin
Sonja de Bruin is oprichter en eigenaar van Themis Consultancy. Themis Consultancy verleent diensten op het gebied van Quality Assurance en Process Improvement aan bedrijven die zich bezighouden met software- en/of systeemontwikkeling.