
Lees verder
Niet alleen de beloften van indrukwekkende technologieën drijven mensen naar E-learning. Het is voor bedrijven van levensbelang dat voortdurend veranderende informatie snel beschikbaar is voor grote groepen mensen. Medewerkers van een onderneming moeten daartoe tegen lage kosten kunnen worden opgeleid, in ieder geval tegen lagere kosten dan de concurrentie in staat is haar medewerkers op te leiden. Het is niet meer de vraag wanneer ondernemingen gaan beginnen met de implementatie van E-learning, maar of ze dit goed doen.
De meeste ondernemingen bevinden zich nu nog in een experimenteerstadium en richten zich daarbij vooral op leren via het Web. De onderwerpen waar zij zich vooral mee bezig houden zijn het kiezen van de juiste technologie, de goede software, het aanleggen van voldoende bandbreedte enzovoorts. Dat zijn weliswaar belangrijke stappen, maar de werkelijke strategische vraag blijft hierdoor liggen: Hoe wordt E-learning een integraal onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden van iedere werknemer en hoe kan het potentieel van E-learning ten volle benut worden. 'E-Learning' is het eerste boek waarin dit onderwerp niet als een technologisch vraagstuk wordt behandeld. In plaats daarvan wordt E-learning beschouwd als een middel om een lerende organisatie te creëren.
e-learning lerende organisatie verandermanagement strategie implementatie cultuur kennismanagement communicatie leiderschap leerstrategieën organisatieverandering kostenbesparingen weerstand flexibiliteit bedrijfsstrategie leerprocessen netwerkverbindingen toegankelijkheid rendement trainersrol