Lees verder
E-Learning
Strategies for delivering knowledge in the digital age
Gebonden Engels 2001 9780071362689Samenvatting
Niet alleen de beloften van indrukwekkende technologieën drijven mensen naar E-learning. Het is voor bedrijven van levensbelang dat voortdurend veranderende informatie snel beschikbaar is voor grote groepen mensen. Medewerkers van een onderneming moeten daartoe tegen lage kosten kunnen worden opgeleid, in ieder geval tegen lagere kosten dan de concurrentie in staat is haar medewerkers op te leiden. Het is niet meer de vraag wanneer ondernemingen gaan beginnen met de implementatie van E-learning, maar of ze dit goed doen.
De meeste ondernemingen bevinden zich nu nog in een experimenteerstadium en richten zich daarbij vooral op leren via het Web. De onderwerpen waar zij zich vooral mee bezig houden zijn het kiezen van de juiste technologie, de goede software, het aanleggen van voldoende bandbreedte enzovoorts. Dat zijn weliswaar belangrijke stappen, maar de werkelijke strategische vraag blijft hierdoor liggen: Hoe wordt E-learning een integraal onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden van iedere werknemer en hoe kan het potentieel van E-learning ten volle benut worden. 'E-Learning' is het eerste boek waarin dit onderwerp niet als een technologisch vraagstuk wordt behandeld. In plaats daarvan wordt E-learning beschouwd als een middel om een lerende organisatie te creëren.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan