

Op zijn toonaangevende weblog: Herd the hidden truth about who we are (www.herd.typepad.
Meer over Mark EarlsHerd
How to change mass behaviour by harnessing our true nature
Gebonden Engels 2007 1e druk 9780470060360Samenvatting
'Herd' verklaart het 'waarom' van onze pogingen om massagedrag te beïnvloeden. Het onthult dat de meesten onder ons het mechanisme van massagedrag verkeerd hebben begrepen, omdat we een misplaatst beeld hebben van wat het betekent menselijk te zijn. Mark Earls gebruikt brede verscheidenheid aan verschillende bronnen, anekdotes en bewijzen (van Peter Kay en urinaal etiquette tot internationaal rugby en de populariteit van de Arctic Monkeys) - om te laten zien dat we oorspronkelijk een 'WE-soort' zijn, maar dat we momenteel lijden aan de 'illusie van IK'.
Earls daagt daarbij een aantal van onze meest gangbare ideeën uit om de waarheid te onthullen wie we zijn en wat marketeers, managers en overheden kunnen doen om massagedrag te beïnvloeden. Vrijpostig in zijn opvattingen en uitdagend in zijn uitvoering, biedt 'Herd' de meest radicale, nieuwe theorie van consumentengedrag in een generatie.
Trefwoorden
sociale psychologie kuddegedrag consumentengedrag marketing massagedrag evolutionaire psychologie beïnvloeding sociale apen sociale beïnvloeding collectief gedrag spiegelneuronen neurologie primaten antropologie empathie samenwerking groepsgedrag gedragsverandering identiteit communicatie spieltheorie verandermanagement samenleven sociabiliteit kuddemarketing sociale invloed sociale cognitie groepsdynamiek zelfbeeld
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Foreword by Russell Davies
Acknowledgements
Introduction
Part One: A 'We-Species' with an illusion of 'I'
1: The Super-Social Ape
2: The Illusion of 'I'
3: 'I' vs 'Us'
Part Two: The Seven Principles of Herd Marketing
4: Key Principle No 1: Interaction
5: Key Principle No 2: Infl uence
6: Key Principle No 3: Us-Talk
7: Key Principle No 4: Just Believe
8: Key Principle No 5: (Re-)Light the Fire
9: Key Principle No 6: Co-Creativity
10: Key Principle No 7: Letting Go
Part Three: Making Sense of the Herd
11: Conclusions
Postscript
And it's goodnight from him
Endnotes
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan