Outsourcing
Design, Process and Performance
Paperback Engels 2007 1e druk 9780521682787Samenvatting
Outsourcing is één van de belangrijkste herstructureringshulpmiddelen voor bedrijven geworden die hun de groei en bedrijfsprestaties willen opvoeren. Aangezien er van outsourcen opeens veel gebruik gemaakt werd, boog de academische wereld zich over een theoretisch model om dit fenomeen te beschrijven.
'Outsourcing' belicht management, economisch, sociologisch, historisch en psychologisch perspectief, om nieuw inzicht te geven in het structureren van outsourcing en hoe deze de prestaties van bedrijven beïnvloedt. De tekst is een combinatie van empirische inzichten met cases, tests en theoretische perspectieven.
Michael J. Mol laat zien dat outsourcing en bedrijfsprestaties een negatieve kromme vertonen. Hierdoor geeft deze kritische analyse van outsourcingsstrategieën academische onderzoeker en managers stof tot nadenken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Tables
Acknowledgements
1 Outsourcing
2 What we know about outsourcing
3 A new perspective
4 The outsourcing process
5 Shifting the curve
6 Shifts of the curve
7 Managing outsourcing
8 Outsourcing research agenda
9 Future trends and conclusions
Appendix
References
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan