Kai Hammerich, MBA (Kellogg Business School with Distinction), MSc. is Danish and an international headhunter with Russell Reynolds Associates, living in London.
Meer over de auteursFish Can't See Water
How National Culture Can Make or Break Your Corporate Strategy
Gebonden Engels 2013 1e druk 9781118608562Samenvatting
Met behulp van uitgebreide cases van succesvolle multinationals onderzoeken de auteurs in dit boek de impact van de nationale cultuur op de bedrijfsstrategie en de uitvoering ervan.
De auteurs beweren niet dat verschillende culturen leiden tot verschillende bedrijfsresultaten, maar dat culturen organisaties kunnen beïnvloeden op zowel een positieve als negatieve manier, afhankelijk van de bedrijfscyclus, het specifieke bedrijf en de specifieke strategieën die worden nagestreefd. Afhankelijk van al deze factoren kan culturele dynamiek een positief dan wel negatief effect hebben op de prestaties.
Culturele factoren herkennen is vaak moeilijk voor het bedrijfsmanagement en net als iedereen kunnen ook zij blind zijn voor de cultuur waar ze een deel van uitmaken.
Dit boek biedt leidinggevenden 8 aanbevelingen voor het herkennen van de culturele factoren die een negatieve invloed hebben op de prestaties en factoren die kunnen worden toegepast voor verbetering van prestaties. Met praktijkcases van bedrijven uit Azië, Europa en de Verenigde Staten biedt dit boek een internationale aanpak van organisatiecultuur.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Kai Hammerich
Over Richard Lewis
Inhoudsopgave
Acknowledgements
Introduction
What is "culture"?
The water that we couldn't see when analyzing culture
The long-term view: corporate lifecycles and corporate culture
The innovation phase
The geographic expansion
Product-line expansion
Efficiency and scale focus
Consolidation
Interruptions of the lifecycle - when the crisis hit
"Global companies
Summary
A brief chapter overview
Part 1: Developing the Cultural Dynamic Model
1. Corporate Culture, Strategy and Business Results
2. The Lewis Model – Setting the Scene
3. Nation-State Traits and how they affect Corporate Cultures in Seven
4. The Cultural Dynamic Model and the Austin Motors Case
Part 2: Cases: The Lifecycle of a Company from Innovation to Consolidation
5. The Embryonic Period
6. The Growth Period
7. The Maturity Period
Part 3: The Model in Action (Lessons for Boards, Managers and Investors)
8. Whither the West
9. The Crisis
10. Enhancing Corporate Performance in a Multicultural World
Appendix
References and Websites
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan