Implementing World Class IT Strategy
How IT Can Drive Organizational Innovation
Gebonden Engels 2014 1e druk 9781118634110Samenvatting
Technologie strateeg Peter High benadrukt in dit boek de acute behoefte om IT strategie niet binnen een vacuüm te ontwikkelen maar in een bredere organisatiestrategie. De aanpak in dit boek is gericht op de ontwikkeling van hulpmiddelen en strategieën.
Het is niet langer de rol van de CIO om IT-strategie "gewoon" te beheren— in plaats daarvan is de succesvolle CIO stevig in harmonie met de bedrijfsstrategie en zal hij de beheerder zijn van een technologiestrategie die is verweven met de zakelijke doelstellingen op het niveau van de onderneming en de verschillende business units.
Trefwoorden
it-strategie strategisch management cio leiderschap innovatie ICT (Informatie- en CommunicatieTechnologie) digitale transformatie waardecreatie bedrijfsstrategie enterprise architecture organisatieverandering technologische disruptie executieve samenwerking toekomstbestendigheid strategische planning verandermanagement cloud computing stakeholdermanagement technologische trends business-it alignment mobility agile methodologieën transparantie projectmanagement strategische communicatie return on investment it-governance vendor management kennismanagement competitief voordeel
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. “Techtonic” Plates
2. The CIO as Strategic Facilitator
3. IT Missions
4. Facilitating Corporate and Divisional Strategy
5. IT Strategy Creation
6. Enterprise Architecture
7. Reviewing, Refreshing, and Communicating Strategy
8. The Challenging Work Ahead
Notes
Bibliography
Acknowledgments
The Author
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan