Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The Knowing-Doing Gap

How smart companies turn knowledge into action

Gebonden Engels 1999 9781578511242
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

Veel hooggespannen verwachtingen op het gebied van kennismanagement komen in de praktijk niet uit. En dat ondanks het feit dat ondernemingen miljoenen spenderen aan het opleiden van hun mensen en het inhuren van consultants. Helaas beschikken veel ondernemingen over kennis die hen weinig voordeel biedt, aangezien het veelal kennis is die andere ondernemingen ook bezitten. Maar belangrijker nog is dat maar zeer weinig ondernemingen erin slagen de vervolgstap te zetten: het omzetten van kennis in concrete acties, die de winstgevendheid verhogen. Er gaapt dus een kloof tussen wat ondernemingen weten en wat zij kunnen.
In dit boek beschrijven Pfeffer en Sutton de oorzaken van dit probleem en geven aanwijzingen hoe de kloof tussen weten en doen kan worden gedicht. Hun boodschap is dat ondernemingen plannen, analyses en goede voornemens niet moeten gebruiken als vervanger, maar als inspiratiebron voor goede daden. Voor mensen en organisaties die meer willen bereiken met de kennis die zij hebben, is dat een welkome boodschap.

Specificaties

ISBN13:9781578511242
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:314
Druk:0
Verschijningsdatum:2-12-2009
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

column
Oliemannetjes
Pierre Pieterse 30 augustus 2013 Leiders weten doorgaans heel goed weten wat er moet gebeuren, maar vergeten er bij te zeggen hoe dat dan zijn beslag moet krijgen. In de managementliteratuur staat dit verschijnsel te boek als de ‘effect gap’: de CEO vertelt zijn staf wat hem voor ogen staat, vaak in schurende algemene bewoordingen (vaart maken, innoveren, veranderen, klantgericht, excelleren) maar verzuimt er bij te zeggen hoe dat dan moet.

Over Robert Sutton

Robert I. Sutton is an organizational psychologist and professor of Management Science and Engineering in the Stanford Engineering School. He has given keynote speeches to more than 200 groups in 20 countries, and served on numerous scholarly editorial boards. Sutton’s work has been featured in the New York Times, BusinessWeek, The Atlantic, Financial Times, Wall Street Journal, Vanity Fair, and Washington Post. He is a frequent guest on various television and radio programs, and has written seven books and two edited volumes, including the bestsellers The No Asshole Rule; Good Boss, Bad Boss; and Scaling Up Excellence.

Andere boeken door Robert Sutton

Inhoudsopgave

Preface

1. Knowing 'What' to do is not enough
2. When talk substitutes for action
3. When memory is a substitute for thinking
4. When fear prevents acting on knowledge
5. When measurement obstructs good judgment
6. When internal competition turns friends into enemies
7. Firms that surmount the knowing-doing gap
8. Turning knowledge into action

Appendix: the knowing-doing survey
Notes
Index
About the authors

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Knowing-Doing Gap