The Knowing-Doing Gap
How smart companies turn knowledge into action
Gebonden Engels 1999 9781578511242Samenvatting
Veel hooggespannen verwachtingen op het gebied van kennismanagement komen in de praktijk niet uit. En dat ondanks het feit dat ondernemingen miljoenen spenderen aan het opleiden van hun mensen en het inhuren van consultants. Helaas beschikken veel ondernemingen over kennis die hen weinig voordeel biedt, aangezien het veelal kennis is die andere ondernemingen ook bezitten. Maar belangrijker nog is dat maar zeer weinig ondernemingen erin slagen de vervolgstap te zetten: het omzetten van kennis in concrete acties, die de winstgevendheid verhogen. Er gaapt dus een kloof tussen wat ondernemingen weten en wat zij kunnen.
In dit boek beschrijven Pfeffer en Sutton de oorzaken van dit probleem en geven aanwijzingen hoe de kloof tussen weten en doen kan worden gedicht. Hun boodschap is dat ondernemingen plannen, analyses en goede voornemens niet moeten gebruiken als vervanger, maar als inspiratiebron voor goede daden. Voor mensen en organisaties die meer willen bereiken met de kennis die zij hebben, is dat een welkome boodschap.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Robert Sutton
Inhoudsopgave
1. Knowing 'What' to do is not enough
2. When talk substitutes for action
3. When memory is a substitute for thinking
4. When fear prevents acting on knowledge
5. When measurement obstructs good judgment
6. When internal competition turns friends into enemies
7. Firms that surmount the knowing-doing gap
8. Turning knowledge into action
Appendix: the knowing-doing survey
Notes
Index
About the authors
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan