Food, People and Society
A European Perspective of Consumers' Food Choices
Gebonden Engels 2001 1e druk 9783540415213Samenvatting
A unique insight into the decision-making and food consumption of the European consumer. The volume is essential reading for those involved in product development, market research and consumer science in food and agro industries and academic research. It brings together experts from different disciplines in order to address the fundamental issues related to predicting food choice, consumer behavior and societal trust in quality and safety regulatory systems.
The importance of the social and psychological context and the cross-cultural differences and how they influence food choice are also covered in great detail.
Trefwoorden
voedselkeuzes voedselvoorkeuren consumentengedrag psychologie voedselacceptatie productontwikkeling marktonderzoek cross-culturele verschillen conditionering voedselveiligheid voedingswetenschap voedingsindustrie europa sociaal-psychologische context monotonie aangeboren voorkeuren agro-industrie vervelingsfactor kwaliteitsperceptie interdisciplinair onderzoek overmatige blootstelling voedselzekerheid voedselverwerving sociale invloed consumententrends consumentenwetenschap associatief leren voedselmarketing voedselbegeerte reglementaire systemen
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan