Basisboek Events - Professioneel evenementen organiseren
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789001809690Samenvatting
De evenementenmarkt is in de afgelopen tien jaar enorm gegroeid. Tegelijkertijd is ook het vakgebied steeds verder geprofessionaliseerd en de vraag naar geprofessionaliseerde eventmanagers is toegenomen. Evenementen vragen om een grondige voorbereiding en daarbij komen meer aspecten om de hoek kijken dan je mogelijk zou verwachten. Kleine details zijn soms van belang voor het al dan niet slagen van een evenement.
'Basisboek Events' belicht de praktische invulling van het organiseren van een goed evenement en geeft een overzicht van de theorie van het vakgebied eventmanagement. Alle aspecten van conceptfase tot en met de uitvoering en de evaluatie worden besproken. Onderwerpen als locatiebepaling, uitnodigingen, techniek, entertainment, catering, decoratie, budgettering, beveiliging, communicatie, crowdmanagement en het opzetten van een draaiboek worden uitgebreid behandeld. Acutele voorbeelden, tips en foto’s brengen het vakgebied tot leven.
'Basisboek Events' is bedoeld voor studenten van economische, management, commerciële, communicatie én sociale opleidingen in het hbo. Daarnaast is het een uitgave die niet mag ontbreken in de boekenkast van de eventmanager.
'Basisboek Events' is bedoeld voor economische, management, communicatie, commerciële én sociale opleidingen in het hbo. Ook de huidige eventmanager vindt in deze uitgave een schat aan inspirerende adviezen en belangrijke achtergrondinformatie.
Via de Campuz Card krijgt de student toegang tot de ondersteunende website. Daar vindt de student toetsen met feedback en studieadvies, een begrippentrainer en -test. Voor de docent zijn er uitwerkingen, collegesheets, figuren en Toets-op-maat met extra docentvragen.
Waarom kiezen voor 'Basisboek Events'?
-compleet handboek over alle aspecten: theorie en praktijk gecombineerd;
-aantrekkelijke full colour uitgave met actuele foto's en voorbeelden;
-uitgebreide ondersteunende website.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. De evenementenmarkt
2. Doelgroep, doelstellingen en communicatiestrategie
3. Eventmarketing
4. Beurzen, tentoonstellingen en congressen
5. Thema
6. Uitnodigingen
7. Programma bedrijfsevenement
8. Locaties
9. Leveranciers
10. Techniek
11. Entertainment
12. Catering
13. Financiën
14. Veiligheid
15. Communicatie
16. De organisatie
17. Evaluatie
Bijlagen
Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Over de auteur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan