Wil Michels is bestsellerauteur van Hetv Communicatie Model, Handboek Communicatie, Communicatiestrategie en Fanstrategie. Als geen ander is hij in staat om complexe zaken helder te maken. Wil geeft elke week lezingen en workshops over communicatiestrategie en creatief denken. No-nonsense, humor en een verrassende output kenmerken zijn aanpak.
Meer over Wil MichelsCommunicatie Handboek
Paperback Nederlands 2016 5e druk 9789001863029Samenvatting
'Communicatie Handboek' leert studenten op welke manieren zij de communicatie van een organisatie het beste vorm en inhoud kunnen geven. Het boek biedt een beknopt en toch volledig overzicht van het vakgebied en is zeer toegankelijk, mede dankzij het heldere taalgebruik.
Waarom kiezen voor 'Communicatie Handboek'?
-breed overzicht van het vakgebied en toch beknopt;
-sterke verbinding tussen theorie en praktijk;
-online toegang tot hoogwaardige docentenmaterialen met Prepzone.
In dit handboek komen onderwerpen als corporate, marketing- en interne communicatie aan bod, maar studenten leren bijvoorbeeld ook hoe zij om kunnen gaan met de pers. Speciale aandacht is er voor het communicatieplan, communicatie bij veranderingen en social media. 'Communicatie Handboek' weet hierbij een hele sterke verbinding te leggen tussen theorie en praktijk. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting, een praktijkcase en een begrippenlijst.
Omdat het communicatievak razendsnel transformeert, is deze vijfde editie van 'Communicatie Handboek' volledig herzien. Alle onderdelen zijn geactualiseerd, van arbeidsmarktcommunicatie tot brandactivaties. Een grote metamorfose onderging het hoofdstuk over contentstrategie. Verder is het lineaire communicatieplan omgezet naar een nieuwe aanpak via het Communicatie Canvas. De behandeling van de media is in deze uitgave geheel gebaseerd op het model van Paid, Owned & Earned Media. Het handboek onderscheidt aparte hoofdstukken voor de interne en externe analyse. Bij interne communicatie is er nog meer aandacht voor communicatie bij veranderingen. Bij externe communicatie ligt nog meer nadruk op social media en reputatiemanagement.
'Communicatie Handboek' is met name geschikt voor hbo-opleidingen in de richtingen marketing en communicatie, maar kan eveneens uitstekend gebruikt worden voor opleidingen als Media- en Entertainmentmanagement, Media, Informatie & Communicatie en aanpalende opleidingen.
Op www.salesmanagement.noordhoff.nl vindt u een rijke digitale omgeving: Prepzone. In deze leeromgeving kunnen u en uw studenten zich efficiënt voorbereiden op lessen en het uiteindelijke tentamen. Tevens biedt Prepzone u verschillende functionaliteiten om samenwerking, monitoring en rapporteren te optimaliseren. Voor het maken van toetsen kunt u gebruikmaken van Toets-op-Maat.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan