Prof. Dr. Frits Kluijtmans is emeritus hoogleraar Strategisch HRM aan de Open Universiteit.
Meer over de auteursBedrijfskundige aspecten van HRM
Paperback Nederlands 2019 2e druk 9789001875916Samenvatting
Bedrijfskundige aspecten van HRM behandelt de strategische rol van Human Resource Management binnen organisaties vanuit een integrale bedrijfskundige invalshoek. De strategische rol van HRM wordt op verschillende niveaus beschreven.
Het eerste deel verkent de externe omgeving. Welke invloed hebben een veranderende wereld en de omgeving van een bedrijf op HRM? Deel 2 zoomt in op de interne omgeving van een bedrijf. De organisatiecultuur, de rol van HR en leiderschapsstijlen binnen een bedrijf worden behandeld. Het laatste deel belicht onderwerpen als motivatie, verandermanagement en Big Data vanuit de optiek van het Human Capital Management.
De tweede editie is volledig vernieuwd. Het boek heeft een verbeterde structuur gekregen: op drie niveaus wordt gekeken naar de bedrijfskundige aspecten van HRM. Er komen nieuwe onderwerpen aan bod, zoals de dynamiek van mondialisering, motivatie en de invloed van Big Data.
Voor studenten zijn online toetsen beschikbaar. Docenten hebben via de bijbehorende website toegang tot collegesheets die ze kunnen gebruiken voor hun klassikale lessen.
Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten. Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.
Bedrijfskundige aspecten van HRM is geschikt voor de hbo-opleidingen HRM en Bedrijfskunde.
- Integrale bedrijfskundige benadering van HR;
- met actuele onderwerpen en een hernieuwde structuur;
- geschreven door HR-experts met onderwijservaring.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Tjerk-Jan Adema
Inhoudsopgave
Deel 1 De externe omgeving
1. Menselijk kapitaal in een dynamische wereld
2. Een wereld die steeds sneller verandert
3. Inspelen op de omgeving
Deel 2 Van de externe omgeving naar de interne organisatie
4. Fit met de externe omgeving
5. Strategie als startpunt
6. De structuur en technologie in een organisatie
7. De organisatiecultuur en stijl van leidinggevenden
Deel 3 Human Capital Management
8. Medewerkers en arbeidsrelaties
9. Motivatie en betrokkenheid balanceren
10. Het managen en verbeteren van prestaties door human capital
11. Inrichting van de HR-afdeling en de rol als veranderaar
12. Kunstmatige intelligentie en Big Data: HR in een nieuwe realiteit
Over de auteurs
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan