

Roel Grit (1954) studeerde fysische scheikunde aan de RUG. Van zijn eerste boek Projectmanagement zijn zo’n half miljoen exemplaren verkocht. Hij schreef 15 boeken over management. Hij doceerde scheikunde- en natuurkunde op het hbo (NHL Stenden Emmen). Nieuwste boek: ‘Wetenschap is geen mening’ met als ondertitel ‘Over klimaat, energie en stikstof’. Zie ook www.roelgrit.nl
Meer over de auteursZo doe je een onderzoek
Paperback Nederlands 2017 3e druk 9789001878139Samenvatting
Organisaties laten geregeld onderzoeken uitvoeren. Een afgestudeerde van hogeschool of universiteit moet daarom beschikken over onderzoeksvaardigheden. Veel studenten krijgen daarom vanaf het begin tot het eind van hun studie opdrachten om een onderzoek uit te voeren. Het eindproduct van het onderzoek is een onderzoeksrapport of een scriptie.
Met 'Zo doe je een onderzoek' voert u in acht stappen een onderzoek uit:
Stap 1: bepaal uw onderwerp
Stap 2: maak een onderzoeksplan
Stap 3: ontwerp het onderzoek
Stap 4: verzamel uw gegevens
Stap 5: analyseer uw gegevens
Stap 6: formuleer conclusie en aanbevelingen
Stap 7: schrijf het onderzoeksrapport
Stap 8: rond uw onderzoek af
'Zo doe je een onderzoek' is een how-to-do-boek met handige tools op de bijbehorende site, waarmee u met beperkte voorkennis een onderzoek uitvoert.
Trefwoorden
onderzoek onderzoeksmethodologie scripties onderzoeksrapport data-analyse onderzoeksplan dataverzameling onderzoeksvaardigheden aanbevelingen onderzoeksontwerp conclusies hoger onderwijs onderzoeksvraag stappenplan afstudeeronderzoek hbo kwalitatief onderzoek kwantitatief onderzoek online onderzoekscommunities toegepast onderzoek academische vaardigheden big data onderzoeksmethoden data-analist veeglijnmethode onderzoeksethiek literatuuronderzoek gedragscode kenniswerkers innovatieprofessionals
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
De acht stappen van Zo doe je een onderzoek
Stap 1: Bepaal je onderwerp
Stap 2: Maak een onderzoeksplan
Stap 3: Ontwerp je onderzoek
Stap 4: Verzamel je gegevens
Stap 5: Analyseer je gegevens
Stap 6: Formuleer conclusies en aanbevelingen
Stap 7: Schrijf het onderzoeksrapport
Stap 8: Rond je onderzoek af
Over de auteurs
Literatuur
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan