
Lees verder
Als beginnende teamleider bent u vaak aangesteld omdat u zo goed was in uw vak. In het gunstigste geval hebt u een snelle managementopleiding achter de kiezen. Maar nu komt het erop aan: u moet sturen en beslissingen nemen.
U hebt kennisgemaakt met uw mensen en hebt de organigrammen gezien. Aan u de taak om het team te gaan aansturen. Maar waar begint u? U komt om in het werk en u krijgt er nog meer werk bij. Eigenlijk ziet u nog maar één uitweg: meer mensen. Maar die krijgt u niet. Wat doet u dan?
Deze en andere alledaagse problemen van de teamleider zijn uitgewerkt in dit handige en laagdrempelige boek, dat de problemen rechttoe rechtaan bespreekt. Het geeft praktische instructies voor de manier waarop u ze aan kunt pakken. Niet alleen wat u waarom moet doen, maar vooral hoe. In heldere taal met praktische voorbeelden en eenvoudige instructies.
leidinggeven teams management systeembeheer balanced scorecard persoonlijke effectiviteit ict dashboards beïnvloeding kpi excel capaciteitsplanning operationeel management sla budgetbeheer rapportage procesbeheersing scrum getting things done cialdini outlook pareto-analyse it-beheer communicatie beheerbaarheid samenwerken regelkaart onderhandelen prioriteren besluitvorming