
Lees verder
Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management®-methode (iPM). Het is zijn ambitie om het eilanddenken bij organisaties te doorbreken door ze vanuit het gezichtspunt van klanten te laten samenwerken. Samen met zijn team perfectioneerde hij het iPM-gedachtegoed tot een succesvolle methode voor ketensamenwerking en -sturing.
Meer over Peter Geelen'Corporate Performance Management' (CPM), ofwel prestatiemanagement, is een breed onderwerp en het inrichten ervan is dan ook niet eenvoudig. Ondernemingen ervaren steeds meer dat sturen in een dynamische en veranderlijke markt hogere eisen stelt aan het prestatiemanagementsysteem. Ze zijn naarstig op zoek naar verbeteringen, zodat de organisatie beter en sneller is geïnformeerd en wendbaarder kan reageren op veranderingen. Om succes te garanderen moeten vraagstukken worden beantwoord op het gebied van stuurinformatie, managementmethodes, integratie van processen en de inzet van ICT.
Peter van Geelen geeft de lezer een totaaloverzicht van corporate performance management. Wat houdt het in? Waarom maakt het zo'n stormachtige ontwikkeling door? Hoe staat het in relatie tot managementmethodes zoals de balanced scorecard, het INK-model en beyond budgeting? Wat doen best practices? Hoe richt ik het in? Dit boek geeft op een concrete en heldere manier weer waar u op moet letten zodat u ook een CPM-systeem van wereldklasse kunt creëren.