Van strateeg tot keizer
Napoleon, 1
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789022336021Samenvatting
Napoleon Bonaparte (1769-1821) is een van de beroemdste en belangrijkste figuren uit de wereldgeschiedenis en spreekt nog steeds tot de verbeelding. Napoleon groeide op met de idealen van de Verlichting en de Franse Revolutie. Na zijn militaire overwinningen in Italië en Egypte deed hij een greep naar de macht en beëindigde de Revolutie. Hij ontpopte zich als een van de grootste militaire en politieke strategen uit de moderne tijd. In 1804 werd hij keizer van Frankrijk en hij realiseerde maatschappelijke vernieuwingen die tot vandaag blijven nazinderen. Maar zijn steile opmars leidde ook tot reusachtige conflicten en langdurige oorlogen in Europa die een zware tol eisten.
De gerenommeerde Napoleonkenner Johan Op de Beeck vertelt meesterlijk en meeslepend dit fascinerende levensverhaal. Hij besteedt ook aandacht aan het woelige privéleven van de keizer, bekijkt Napoleons houding ten aanzien van de 'lage landen' en ontluistert de mythes die rond deze kolos van de geschiedenis heersen.
De definitieve Nederlandstalige biografie van Napoleon, in drie boekdelen, toont het ware gelaat van de Corsicaanse immigrant die het schopte tot machtigste man ter wereld.
Trefwoorden
napoleon bonaparte biografie militaire geschiedenis franse revolutie napoleon als keizer strategie politiek corsica europese geschiedenis leiderschap staatsgreep consulaat lage landen machtsconsolidatie verlichting maatschappelijke hervormingen krijgskunst machtspolitiek italiaanse veldtocht egyptische veldtocht code napoléon militaire strategie persoonlijk leven oorlog 19e eeuw republiek europa na de revolutie monarchie 18e eeuw historische mythes
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan