Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement Re-inventing business
Re-inventing business
Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum.

Meer over de auteurs
Henk Volberda: Businessmodellen van Gutenberg tot Google Paul Groothengel 1 oktober 2013 Kunnen we de crisis overleven door te verbeteren waar we goed in zijn? Of moeten we juist radicaal het roer omgooien? In het boek Re-inventing business laten Henk Volberda, Frans van den Bosch en Kevin Heij zien waarom en hoe bedrijven hun businessmodel innoveren. Een gesprek met Henk Volberda. Lees het volledige artikel
Henk Volberda, Frans van den Bosch, Kevin Heij

Re-inventing business

Hoe bedrijven hun businessmodel innoveren

Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789023251460
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Moet ik mijn businessmodel innoveren? Wie zich dat afvraagt, zal weinig hebben aan dit boek. Re-inventing business gaat er namelijk vanuit dat businessmodel-innovatie vanzelfsprekend is en een voorwaarde voor zakelijk succes. Echter, één op de drie bedrijven verwaarloost zijn businessmodel.

Dit boek concentreert zich op het hoe en wanneer van businessmodel-innovatie. Het biedt managers recepten om de concurrentie te slim af te zijn en helpt ze te kiezen tussen verbetering van het bestaande businessmodel of radicale vernieuwing ervan. Eigen onderzoek en casuïstiek uit binnen- en buitenland schragen de conclusies. Een panel van Nederlandse topmanagers formuleert de do's-and-don'ts van businessmodel-innovatie.

'Businessmodellen verouderen steeds sneller. U moet dit boek echt lezen om uw businessmodel succesvol te veranderen.'
Guido Dierick, CEO NXP Nederland

'Re-inventing business laat op een unieke manier zien wat er achter de schermen gebeurt bij het veranderen van je businessmodel.'
Goof Hamers, president-directeur IHC Merwede

'Re-inventing business inspireert en zet managers aan tot actie en reflectie.'
Hans Smits, CEO Havenbedrijf Rotterdam

'Het aanpassen aan een veranderende wereld ('survival of the fittest') vereist het steeds opnieuw uitvinden van het eigen businessmodel en is een majeure leiderschapsuitdaging. Dit boek kan u daarbij helpen.'
Feike Sijbesma, CEO DSM

'Een absolute aanrader voor managers die hun organisaties willen laten groeien en ontwikkelen.'
Jeffrey Tierie, CEO Claymount Technologies Group

'Het boek geeft goed weer hoe managers de twee varianten van businessmodelinnovatie, verfijnen en vernieuwen, kunnen verwezenlijken.'
Carlo van de Weijer, vice-president Traffic Solutions TomTom

Specificaties

ISBN13:9789023251460
Trefwoorden:innovatie, vernieuwing, businessmodel
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:246
Uitgever:Koninklijke van Gorcum
Druk:1
Verschijningsdatum:22-6-2013
Hoofdrubriek:Verandermanagement
Serie:Stichting Management Studies

Expertrecensies (2)

recensie
Fixeren, repliceren of innoveren?
Paul Groothengel | 18 september 2013
Je zou er een aardig kwartetspel van kunnen maken. Mag ik van jou van de serie ‘business model fixeerders’ het geïmplodeerde Kodak? En heb jij voor mij dan IKEA, uit de serie ‘business model verfijners’? Doe mij dan van de ‘business model innoveerders’ DSM. De wijze waarop deze en andere bedrijven hun businessmodellen al dan niet aanpasten, komt uitgebreid aan bod in Re-inventing business (‘hoe bedrijven hun businessmodel innoveren’).
Lees verder
recensie
Re-inventing business
Robert Paul Schwippert | 21 augustus 2013
Het is algemeen bekend dat in onze snelveranderende wereld innoveren een voorwaarde is voor succes. Maar toch verwaarloost een op de drie bedrijven zijn businessmodel. In 'Re-Inventing Business' geven Volberda c.s. op systematische wijze een inzicht in businessmodellen van bedrijven en instellingen. Uitgangspunt hierbij is niet of je je businessmodel verandert, maar wanneer, in welke mate en vooral hoe. Welke factoren zijn hierbij van belang? Wat is de rol van het management? Dat zijn de vragen die dit boek stelt. Mag dan niets meer hetzelfde blijven? Toch wel. Aldus deze praktische wetenschappelijke visie op businessmodelinnovatie.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Henk Volberda: Businessmodellen van Gutenberg tot Google
Paul Groothengel 1 oktober 2013 Kunnen we de crisis overleven door te verbeteren waar we goed in zijn? Of moeten we juist radicaal het roer omgooien? In het boek Re-inventing business laten Henk Volberda, Frans van den Bosch en Kevin Heij zien waarom en hoe bedrijven hun businessmodel innoveren. Een gesprek met Henk Volberda.
Artikel lezen

Over Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum. V Hij schreef onder meer het internationaal veelgeprezen boek 'Building the flexible firm: how to remain competitive' (Oxford University Press, 1998). Recente boeken van zijn hand zijn 'Innovatie Jij.nu', 'De nieuwe professional service firm' en 'De Winst van Purpose'.

Andere boeken door Henk Volberda

Bekijk alle boeken

Over Frans van den Bosch

Prof. dr. ing. Frans A.J. Van Den Bosch is als (emeritus) hoogleraar Management Wisselwerking tussen Organisaties en Omgeving verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Hij is onder meer themacoördinator van INSCOPE – Research for Innovation. Zijn huidige activiteiten omvatten met name de begeleiding van promovendi, afstudeeronderzoek en het verrichten van wetenschappelijk onderzoek, onder meer naar management- en sociale innovatie.

Andere boeken door Frans van den Bosch

Bekijk alle boeken

Over Kevin Heij

Drs. ing. Cornelis V. (Kevin) Heij is projectmanager bij INSCOPE – Research for Innovation en is als PhD-kandidaat verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en Business Administration aan de Erasmus Universiteit onderzoekt hij hoe zowel technologische en niet-technologische innovaties het concurrentievermogen van organisaties versterken.

Andere boeken door Kevin Heij

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord Feike Sijbesma, CEO Koninklijke DSM
Ten geleide
Executive summary

1. Inleiding
De noodzaak van businessmodel-innovatie
Een concurrentiewedloop met alleen maar verliezers?
Het onderzoek in vogelvlucht
De onderzoeksaanpak

2. Ken uw businessmodel
Inleiding
Elementen van een businessmodel
Businessmodel-innovatie
Businessmodel-vernieuwing, of toch -replicatie?
Vier hefbomen van businessmodel-vernieuwing en -replicatie
Wrap-up

3. Hoe bedrijven hun businessmodel aanpassen: fixatie, replicatie of vernieuwing
Inleiding
Businessmodel-innovatie
Businessmodel-innovatie naar sector
De effecten van businessmodel-innovatie op bedrijfsprestaties
De effecten nader beschouwd
Dynamiek en concurrentiedruk in het Nederlandse bedrijfsleven
Wrap-up

4. Hefbomen voor businessmodel-innovatie
Inleiding
Hefbomen van vernieuwing en replicatie
Complementaire effecten van hefbomen op businessmodel-vernieuwing: 1+1=3
Wrap-up

5. Versnellers en vertragers van businessmodel-innovatie
Inleiding
Transformationeel leiderschap: een katalysator van vernieuwing en replicatie
Identiteit van een organisatie: een versneller van replicatie
Innovatieve cultuur: een versneller van vernieuwing
Aantal jaren dat CEO werkzaam is bij organisatie: niet te kort en niet te lang
Kennisabsorptievermogen: een katalysator van vernieuwing en replicatie
Luisteren naar de klant: versneller van replicatie, vertrager van vernieuwing
Interne samenwerking: een versneller van replicatie
Groei van de organisatie: bevordert replicatie, belemmert vernieuwing
Corporate governance: korte versus lange termijn
Wet- en regelgeving: versneller en vertrager van businessmodel-innovatie
Wrap-up

6. Businessmodel-transformatietrajecten: strategie- of klantgedreven?
De businessmodel-innovatiematrix
Casestudy DSM: exploreren & domineren
Casestudy Havenbedrijf Rotterdam: exploreren & verbinden
Casestudy NXP: exploiteren & verbinden
Casestudy IHC Merwede: exploreren & verbinden
Hoe de hefbomen businessmodel-transformatie beïnvloeden
Wrap-up

7. Het managen van businessmodel-transformatie
Inleiding
Rollen van het top- en middenmanagement bij replicatie en vernieuwing
De taken van het top- en middenmanagement bij de hefbomen en versnellers van businessmodel-transformatie
Businessmodel-valkuilen: hoe die te vermijden en wanneer te veranderen
Cycli van replicatie en vernieuwing op sectorniveau
Het duale businessmodel: replicatie en vernieuwing op bedrijfsniveau
Wrap-up

8. Businessmodel-innovatie in perspectief: do's-and-don'ts voor managers
De twee basistypen van businessmodel-innovatie
De hefbomen voor businessmodel-innovatie
Businessmodel-transformatie
Het management aan zet
Wat zijn de do's-and-don'ts bij businessmodel-innovatie?

Bijlagen
Begrippenlijst
Definities van businessmodellen
Verantwoording onderzoek
Verantwoording van de survey
Deelnemende bedrijven en geïnterviewde personen

Literatuur
Dankwoord
Stichting Management Studies

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep
    Janneke Schenning
    Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep
    € 15,00
  • The Truth about Talent
    Jacqueline Davies
    The Truth about Talent
    € 39,08
  • Reinventing Business Models
    Henk Volberda
    Reinventing Business Models
    € 63,39
  • Perspectieven op veranderen
    Jaap Boonstra
    Perspectieven op veranderen
    € 35,95
  • Goed verhaal
    Herman Wegter
    Goed verhaal
    € 24,99
  • Doorbreek de cirkel!
    Arend Ardon
    Doorbreek de cirkel!
    € 23,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Re-inventing business

        Re-inventing business
        Henk Volberda , Frans van den Bosch , Kevin Heij
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Re-inventing business

        Verwijder uw beoordeling