Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Social media? Social business!

De groei naar sociale volwassenheid

Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789023254485
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies

Social media is één van de belangrijkste recente ontwikkelingen die effect hebben op de bedrijfsvoering. Veel bedrijven zijn inmiddels al actief op social media. Voor de een is het een expliciete strategische keuze, de ander doet het om de boot niet te missen of 'omdat de klant dat van ons vraagt'. Voor de Stichting Management Studies is dit reden geweest om de vraag te stellen wat social media betekent voor bedrijven. Hoe kunnen zij social media toepassen in hun bedrijfsvoering?

Deze studie heeft een pragmatische insteek. We hebben kennis en ervaring opgehaald bij bedrijven. Waar lopen ze tegenaan, wat werkt wel, wat niet. Al die informatie wordt op wetenschappelijke wijze tegen het licht gehouden.

Dit boek beschrijft de groei van bedrijven naar sociale volwassenheid en dat betekent per definitie organisatieverandering. We zien de inzet van social media daarom ook als een innovatieproces en beschrijven dit proces aan de hand van drie fasen: pionieren, getting serious en succes met sociale media. Het biedt vele inzichten om de eigen leercurve te versnellen en risico's te minimaliseren.

Bedrijven hebben vragen variërend van "Moet ik er iets mee?" tot "Kan ik er nu eindelijk eens geld mee verdienen?" 'Social media? Social business!' geeft een onderbouwd antwoord op deze vragen, in welke fase van het proces de organisatie zich ook bevindt. Een must read voor managers die 'iets met social media moeten'!

Specificaties

ISBN13:9789023254485
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:152
Druk:1
Verschijningsdatum:5-11-2015

Expertrecensies (2)

recensie
Social media? Social business! - De leercurve van ondernemingen
Sjors van Leeuwen | 17 maart 2016
Social media is één van de belangrijkste ontwikkelingen van de laatste jaren. Niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Steeds meer bedrijven zetten social media in. Voor branding, klantenservice, promotie, samenwerking, verkoop en wat al niet meer. Voor de Stichting Management Studies reden om een boek uit te geven over de lessons learned van de afgelopen jaren.
Lees verder
recensie
Social media? Social business!
Richard Vermeer | 3 december 2015
Hoe zorg je ervoor dat de inzet van social media een succes wordt, welke fasen doorloop je als onderneming in deze ontwikkeling en hoe werkt social media bij verschillende organisaties en bedrijfsprocessen? Social media? Social business! geeft hierin inzicht door de uitvoer van een literatuurstudie, casestudies en interviews.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0

Interviews en artikelen (3)

preview
Preview - Social media? Social business!
Gerrita van der Veen 30 november 2015 Social media is één van de belangrijkste recente ontwikkelingen die effect hebben op de bedrijfsvoering. Stichting Management Studies liet er daarom onderzoek naar doen, en dat resulteerde in Social media? Social business! Een preview.
interview
Han Gerrits: ‘Social media is veel meer dan alleen de tool’
Ronald Buitenhuis 27 november 2015 Samen met de consument een nieuwe biersmaak bedenken, ijssmaken van Ben & Jerry’s van de graveyard terughalen, koeien en consumenten die in het weiland een yoghurtsmaak bepalen. Social media is social business. Ook interne social media kan geld opleveren, al is dat lastiger meetbaar. Dit en meer blijkt uit het boek Social media? Social business! Een onderzoek in opdracht van de Stichting Management Studies. Wij spraken Han Gerrits, een van de auteurs/onderzoekers.
nieuws
Social media? Adapt or die!
Ronald Buitenhuis 9 november 2015 Als één ding duidelijk werd tijdens de presentatie van het boek Social media? Social business! op het hoofdkantoor van SNS, was het wel dat het geen vraag of is ‘of’ social media een belangrijk issue is, maar dat bedrijven domweg geen keuze meer hebben. Over koeien die bepalen welke yoghurt er komt, een concert van de Foo Fighters, en de graveyard van Ben en Jerry’s.

Over Gerrita van der Veen

Gerrita van der Veen is partner bij marketingadviesbureau HIGHvalue waar zij verantwoordelijk is voor de ‘Connectivity’-trajecten, researchbased programma’s waarin de relatie tussen bedrijf en klant centraal staat. Als lector Marketing, Marktonderzoek & Innovatie aan Hogeschool Utrecht houdt zij zich bezig met onderzoek op het terrein van merk en communicatie.

Andere boeken door Gerrita van der Veen

Over Arne Maas

Arne Maas is lector Marketing & Innovation aan de Rotterdam Business School. Hij is daarnaast eigenaar van Ameuse, een bedrijf dat helpt bij het beter verkopen van producten en diensten.

Andere boeken door Arne Maas

Over Anne-Marie Delfgaauw

Anne-Marie Delfgaauw is eigenaar van AMD1510 online en social marketing. Gefascineerd door de eindeloze mogelijkheden die digitale media bieden en de verbindende kracht van social media, adviseert ze bedrijven over de inzet hiervan.

Andere boeken door Anne-Marie Delfgaauw

Over Han Gerrits

Han Gerrits is partner bij KPMG en hoogleraar aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is verantwoordelijk voor KPMG Innovation Factory dat social software voor innovatie en kennismanagement maakt. Op de universiteit doceert hij over Internet, innovatie en ondernemerschap.

Andere boeken door Han Gerrits

Inhoudsopgave

Inhoud

1. Introductie
2. De waarde van social media
3. Pionieren
4. Getting serious
5. Succes met social media
6. Reflecties

Onderzoeksaanpak
Literatuur
Cases

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Social media? Social business!