Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Invloed - De geheimen van het overtuigen

De wereldwijde klassieker

Paperback Nederlands 2016 6e druk 9789024404728
1
Voormalig Nr. 1Totaal 12 dagen
EvergreenTotaal 2019 dagen
Verkooppositie 611Hoogste positie: 1
Op voorraad | Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?

Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.

Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers.

Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt:
- wederkerigheid
- consistentie
- sociaal bewijs
- sympathie
- autoriteit
- schaarste

Specificaties

ISBN13:9789024404728
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Uitgever:Boom
Druk:6
Verschijningsdatum:26-1-2017
ISSN:

Expertrecensies (5)

recensie
Invloed
Kwinten van Nes | 1 september 2016
Cialdini’s Invloed is een klassieker die zijn vakgebied is buitengetreden. Niet alleen geniet het boek al jaren een roemruchte status onder marketeers, ook investeerders, waaronder Warren Buffett, hebben het boek meermaals geprezen. Gepubliceerd in 1984, maar niet gedateerd en vol wijsheden die toepasbaar zijn in de hedendaagse tijd.
Lees verder
recensie
Invloed
Peter Streefkerk | 24 september 2015
Het spel tussen verkopers en inkopers is er één van alle tijden. Powerplay, machtspelletjes, onderhandelingstechnieken. Inkopers proberen de ‘macht’ van de verkoper op alle mogelijke manieren onderuit te halen en dat doen zij meestal in reactie op de actie die een verkoper uitvoert. 
Lees verder
recensie
Invloed
Sonja de Bruin | 22 mei 2013
'Invloed, De zes geheimen van het overtuigen' van Robert B. Cialdini is een absolute aanrader! Het maakt helemaal niet uit wat voor je werk je doet, dit boek lezen heeft altijd toegevoegde waarde. Het is erg prettig geschreven en leest als een spannend verhaal, dat ik ademloos heb uitgelezen.
Lees verder
recensie
Invloed
Bas van Vlierden | 21 januari 2010
Heb je jezelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en vroeg je je vervolgens verbaasd af waarom je instemde met een abonnement op een tijdschrift dat je eigenlijk niet interesseert? En kun je uitleggen waarom je sommige obers meer fooi geeft dan anderen? Robert Cialdini (hoogleraar Psychologie aan de Arizona State University) legt in zijn bestseller 'Influence' uit hoe bedrijven psychologie commercieel kunnen inzetten om consumenten 'ja' te laten zeggen.
Lees verder
recensie
Invloed
Peter de Roode | 1 augustus 2008
Weinig boeken beginnen met de zin: 'Onomwonden geef ik het toe. Mijn hele leven ben ik een sukkel geweest'. Een hele geruststelling: ook de auteur heeft zich dingen laten aansmeren waar hij achteraf spijt van had. In zijn rol als hoogleraar en onderzoeker beschrijft hij op een boeiende manier welke factoren bepalen dat we tegen de ene persoon “ja” zeggen terwijl we de andere persoon afwijzen. Een prachtig boek dat een veelheid aan alledaagse zaken beschrijft waarin invloed een rol van betekenis speelt.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
84 stemmen
54
23
3
4
0

Interviews en artikelen (4)

achtergrond
Laat je verleiden door de wereld van managementboeken
Daniëlle de Jonge 7 september 2020 Tientallen zijn het er. Elk jaar. Sommige met veel humor geschreven, andere stampvol tips waarbij je staat te popelen om er mee aan de slag te gaan en er zijn er ook veel met achtergrondinformatie en verdiepende inzichten.
opinie
TD&D: Pas op voor uw wantrouwen, al heeft u gelijk!
Ernst ten Heuvelhof 23 oktober 2015 Een cadeau mag op het eerste gezicht vriendelijk ogen. De gulle gever heeft zich van zijn beste kant laten zien en de begunstigde is blij verrast. Pur sang altruïsme en blije gezichten alom. Helaas, maar weinig cadeaus zijn helemaal gratis.
interview
Robert Cialdini: ‘Zoek naar mogelijkheden om kleine dingen te doen met grootse effecten’
Pierre Pieterse 25 november 2014 Het boek Invloed dat Cialdini schreef staat ongetwijfeld goed gelezen in uw boekenkast. Met meer dan twee miljoen verkochte exemplaren is het met recht een van de belangrijkste naslagwerken om u te helpen verkopen met meer overtuigingskracht. In september verscheen Cialdini’s nieuwste boek klein GROOT - De overtuigingskracht van het detail dat hij schreef met coauteurs Steve Martin en Noah Goldstein. Danielle de Jonge sprak Robert Cialdini.
interview
Robert Cialdini: ‘Het is niet de kúnst van het overtuigen, maar de wetenschap’
Rick Nieman 20 juli 2009 ‘Zal ik je even Dr. Cialdini’s cv opsturen?’ vraagt de secretaresse mij. ‘Dat helpt wellicht bij de voorbereiding van het interview.’ ‘Graag’, zeg ik, en een paar minuten later heb ik een mailtje van haar. Gedachteloos klik ik op het document en print het uit. Na ruim een minuut realiseer ik mij dat de printer nog steeds aan de gang is. Het cv dat ze mij heeft gestuurd is negentien pagina’s lang! Rick Nieman ploegde zich door de stapel papier om goed voorbereid aan het interview te beginnen.

Over Robert Cialdini

Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek 'Invloed'. Daarvan zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Cialdini geldt dan ook als autoriteit als het gaat over het overtuigen van mensen.

Andere boeken door Robert Cialdini

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Beinvloedingswapens
2. Wederkerigheid: het aloude geven en nemen... en nemen
3. Commitment en consistentie: innerlijke spookbeelden
4. Sociale bewijskracht: de waarheid, dat zijn wij
5. Sympathie: de vriendelijke dief
6. Autoriteit: geregisseerd respect
7. Schaarste: de regel van het tekort
8. Onmiddellijke invloed: primitieve volgzaamheid in een automatisch tijdperk

Literatuur
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Invloed - De geheimen van het overtuigen