
Lees verder
Stephan Ummelen leidde acht jaar een reclamebureau en kreeg genoeg van bullshit. Nu adviseert hij organisaties met zijn bureau Waardengedreven over identiteit, cultuur, ethiek en geloofwaardigheid in de betekeniseconomie.
Meer over Stephan UmmelenVeel bedrijven streven er niet langer naar zoveel mogelijk geld te verdienen. Stuk voor stuk claimen ze gedreven te worden door een maatschappelijke missie. Daarmee pogen ze antwoord te geven op een groeiende vraag naar betekenis van medewerkers en klanten.
Hoeveel van deze idealen zijn echt?
Hoeveel zijn bullshit?
En hoe maak je het onderscheid?
'Betekenis & Bullshit' doet een boekje open over hoe het gesprek over identiteit, zingeving, ethiek en organisatiecultuur ondergesneeuwd raakt door marketingdenken. Het resultaat? Organisaties beloven maatschappelijk van betekenis te zijn, maar stellen uiteindelijk teleur.
Gelukkig is er een alternatief. De verrassende inzichten en praktijkvoorbeelden in dit boek inspireren leidinggevenden én hun medewerkers om te kiezen voor minder bullshit in de zoektocht naar betekenisvol werk.
"Als alle bedrijven dit boek lezen, dan leren ze ook de echte betekenis te onderscheiden van alle bullshit die soms uitgekraamd wordt. Echte betekenis, ook in de economie, kan namelijk niet zonder ons dienstbaar op te stellen naar al het leven om ons heen. Dat kan nooit, ik herhaal, nooit met bullshit, maar altijd vanuit en met betekenis." - Kees Klomp, spreker, schrijver, onderzoeker en aanjager van de betekeniseconomie
"Wie niet wordt aangesproken door dit boek, moet zich gaan afvragen wat hij/zij eigenlijk aan het doen is. Wie erdoor geprikkeld wordt, vindt voldoende suggesties om zelf aan het werk te gaan, op weg naar een waardengedreven organisatie die past in de betekeniseconomie van de toekomst." - Paul van Tongeren, filosoof en Denker des Vaderlands (2021-2023)
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken