Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Economie van Experiences, 4e editie
Economie van Experiences, 4e editie
Albert Boswijk

Albert Boswijk is directeur van the European Centre for the Experience
Economy, verbonden aan de de Universiteit van Amsterdam, PrimaVera Research.

Meer over de auteurs
Het nieuwe beleven Albert Boswijk 2 november 2012 De experience economy anno 2012 is een economie die zich bezighoudt met de waarde die gecreëerd wordt voor en rond het individu in zijn sociaal culturele context. Centraal daarin staat het immateriële aspect. Het niet tastbare element van de transactie vertegenwoordigt naar verhouding de meeste waarde. Lees het volledige artikel
Albert Boswijk, Ed Peelen, Steven Olthof

Economie van Experiences, 4e editie

Paperback Nederlands 2015 4e druk 9789043028974
5 stemmen
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
51,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Economie van experiences' laat het veranderingsproces zien waarin we maatschappelijk gezien verkeren en waar we op zoek zijn naar nieuwe vormen van waardecreatie zoals de ‘experience economy’ daar een eerste symptoom en een uiting van is.

De economie van experiences is meer dan ‘voed mij’, ‘vermaak mij’, ‘geef mijn leven betekenis’. Bedrijven en organisaties kunnen een rol van betekenis spelen in het ondersteunen van het individu om zijn eigen weg te vinden. Dit boek gaat in essentie over nieuwe vormen van waardecreatie waarbij de mens in zijn sociaal culturele context centraal staat. De klant beleving, de betekenis en de waarde voor de klant staan voorop.

Nieuw in deze editie
Deze editie is volledig geactualiseerd. Zo sluit de inhoud aan bij de huidige psychologische inzichten evenals de economische issues en uitdagingen van vandaag de dag. Daarnaast sluiten de hoofdstukken nu nog consistenter op elkaar aan. Ten slotte zijn er nieuwe voorbeelden en actuele cases opgenomen over onder meer Airbnb, Uber en het digitale Anne Frank Huis.

Doelgroep
Het boek is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs.

Trefwoorden

experience economy   waardecreatie   beleveniseconomie   co-creatie   paradigmaverandering   betekeniseconomie   communicatieve zelfsturing   emotie-economie   dematerialisatie   netwerkeconomie   immateriële waarde   authenticiteit   digitalisering   economie   peer2peer-maatschappij   hyperconnectiviteit   innovatie   zingeving   klantbeleving   imagineering   deeleconomie   marketing   flow economy   democratisering   culturele signifiers   lifestyle brands   psychologie   communities of interest  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789043028974
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:352
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:4
Verschijningsdatum:19-8-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.6 van de 5
5 stemmen
3
2
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Het nieuwe beleven
Albert Boswijk 2 november 2012 De experience economy anno 2012 is een economie die zich bezighoudt met de waarde die gecreëerd wordt voor en rond het individu in zijn sociaal culturele context. Centraal daarin staat het immateriële aspect. Het niet tastbare element van de transactie vertegenwoordigt naar verhouding de meeste waarde.
Artikel lezen

Over Albert Boswijk

Albert Boswijk is directeur van the European Centre for the Experience Economy, verbonden aan de de Universiteit van Amsterdam, PrimaVera Research. Hij is als organisatieadviseur/change agent gespecialiseerd op de gebeiden van leiderschap en teamontwikkeling, visie en strategieontwikkeling, businessinnovatie, competentie- en performancemanagement. Hij houdt hij zich specifiek bezig met de begeleiding van diepgaande veranderingsprocessen en innovaties in organisaties. De werkzaamheden bewegen zich hoofdzakelijk op het niveau van Raden van Bestuur en directieteams. Boswijk coacht deze teams om diepgaande veranderingsprocessen te helpen implementeren en teams en leidinggevenden effectiever te laten opereren in hun organisatie. Daarnaast ontwikkelde hij diverse management development programma's, waaronder de TUI academy in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam (Stichting Informatie en Management). Boswijk studeerde Andragologie aan de UvA.

Andere boeken door Albert Boswijk

Bekijk alle boeken

Over Ed Peelen

Prof. Dr. Ed Peelen is hoogleraar Direct Marketing/CRM op Business Universiteit Nyenrode en partner van het Rotterdamse adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. Hij heeft bedrijfseconomie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en heeft zich na zijn studie onder andere gespecialiseerd in relatie- en direct marketing, op welke onderwerpen hij in 1989 is gepromoveerd. Over dit en andere marketingonderwerpen heeft hij diverse adviesprojecten geleid en uitgevoerd alsmede in-company programma's verzorgd en georganiseerd. Van zijn hand verschenen ruim vijftien boeken en een groot aantal artikelen in nationale en internationale tijdschriften. Op veel conferenties heeft hij opgetreden als spreker of dagvoorzitter.

Andere boeken door Ed Peelen

Bekijk alle boeken

Over Steven Olthof

Steven Olthof was partner bij KPMG management consultants en is nu associate partner en docent bij het European Centre for the Experience and Transformation Economy.

Andere boeken door Steven Olthof

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

1. De ontwikkeling van de experience economy
2. De arena’s van waardecreatie
3. Het proces van ervaren, de logica van ons gevoel
4. Verschuivingen in de samenleving
5. Nieuwe vormen van waardecreatie
6. Innoveren op het niveau van businessmodellen
7. Ontwerpprincipes van het experience-cocreatieproces
8. Het experience-cocreatieconcept
9. Gezondheidszorg en patiëntbeleving
10. De financiële sector en de experience economy
11. De toekomst van de stedelijke economie: de creatieve stad

Vergelijkbare boeken

  • Grond voor samenwerking
    Theo Camps
    Grond voor samenwerking
    € 27,95
  • Imagineering
    Diane Nijs
    Imagineering
    € 68,00
  • Samen innoveren
    Jessica van den Bosch
    Samen innoveren
    € 24,95
  • Design Thinking for Managers
    Steven de Groot
    Design Thinking for Managers
    € 9,95
  • Innovatiemanagement
    Bart Bossink
    Innovatiemanagement
    € 77,95
  • Nieuwe verbindingen
    Peter Koudstaal
    Nieuwe verbindingen
    € 20,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Economie van Experiences, 4e editie

        Economie van Experiences, 4e editie
        Albert Boswijk , Ed Peelen , Steven Olthof
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Economie van Experiences, 4e editie

        Verwijder uw beoordeling