Consumentengedrag, de essentie met MyLab NL toegangscode
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789043042819Samenvatting
Consumentengedrag, de essentie is een praktische introductie in het vakgebied van consumentengedrag. Het vakgebied geeft inzicht in beslissingen bij het kopen, gebruiken en afdanken van producten. Door te begrijpen wat consumenten drijft en hun denkpatronen te herkennen, kunnen bedrijven hun aanbod en strategieën beter afstemmen op de behoeften van de klant. Wie consumenten beter begrijpt, kan een diepere connectie met hen maken.
Het boek maakt (aankomende) professionals op een toegankelijke manier bekend met de relevantste kernconcepten en inzichten op het gebied van consumentengedrag. Aan de hand van het Messy Middle-model behandelen de auteurs het volledige proces van beslissingen nemen, aankopen doen en ervaringen na de aankoop.
Consumentengedrag, de essentie is geschreven voor hogeschoolstudenten die een opleiding volgen zoals marketing, communicatie, bedrijfskunde, commerciële economie en psychologie. Daarnaast is het boek
geschikt voor professionals die hun kennis over consumentengedrag willen verdiepen, zoals marketeers, ondernemers of bedrijfsleiders.
Saar Bossuyt is sinds 2018 docent-onderzoeker bij Hogeschool UCL in Leuven, waar ze de vakken consumentengedrag en strategic market analysis doceert. Jessica Domen is sinds 2019 docent marketing e
consumentengedrag aan de Hogeschool Odisee. Sarah Vullers werkt sinds 2011 als docent aan de Hogeschool VIVES in Kortrijk, waar ze vakken als communicatiestrategie, reclamepsychologie en consumentengedrag doceert.
Trefwoorden
consumentengedrag marketing psychologie positionering doelgroepsegmentatie marketingmix klantrelaties waardecreatie targeting segmentatie behoeften marketingstrategie customer journey klantgedrag koopgedrag buyer persona kunstmatige intelligentie diensten marketing marktonderzoek personalisatie merkpositionering 4p's marketing stp-principe demografische segmentatie psychografische segmentatie marketingtactiek doelgroepanalyse klantbehoefte messy middle product-as-a-service
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan