Seksuele ethiek in dynamisch en kwalitatief perspectief
Paperback NL 2018 1e druk 9789044129052Samenvatting
Mensen ervaren liefdesrelaties en seksualiteit als een bevoorrechte weg naar een gelukkig en 'gelukt', zinvol leven. Dit boek neemt deze zinzoektocht als rode draad: vanuit welke motivaties en maatschappelijke context maken mensen keuzes bij partnerrelaties en seksualiteit? Wat zijn hun diepste verlangens? Wat is hun toetssteen? Wat houden die keuzes in voor hun leven? Hoe kunnen ze groeien in relaties en liefde?
Het boek plaatst wegwijzers vanuit het christelijk personalisme. Dit model brengt op een verrassende manier concrete relationele en seksuele thema's levensnabij in kaart en geeft er zinperspectief aan. Deze open en uitdagende benadering nodigt de lezer uit om zichzelf kritisch en geëngageerd te situeren op het veld van partnerrelaties en seksualiteit en er anderen in te begeleiden. Ilse Cornu, theologe, doceert ethiek aan het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen van de Hogeschool-Universiteit Brussel en aan de Hogere Diocesane Godsdienstinstituten van de bisdommen Gent en Antwerpen. Ze is tevens hoofdredactrice van 'Leven - wat er echt toe doet', de magazinereeks die zinvragen in dialoog brengt met het christelijk geloof en ze begeleidt mee de daaraan verbonden projecten.
Over de auteur
Ilse Cornu, theologe, doceert ethiek aan het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen van de Hogeschool-Universiteit Brussel en aan de Hogere Diocesane Godsdienstinstituten van de bisdommen Gent en Antwerpen. Ze is tevens hoofdredactrice van 'Leven - wat er echt toe doet', de magazinereeks die zinvragen in dialoog brengt met het christelijk geloof en ze begeleidt mee de daaraan verbonden projecten.
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan