Lees verder


Marc Josten (Nederland, 1961) is onderzoeksjournalist en hoofdredacteur bij omroep human. Hij was en is inhoudelijk betrokken bij programma’s als Argos, Het Filosofisch Kwintet en Medialogica.
Meer over Marc JostenWeerwoord
De publieke opinie
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789044538366Samenvatting
In een democratie hechten we aan de vrijheid van meningsuiting. Alle meningen bij elkaar vormen de publieke opinie, een belangrijke leidraad om beleid te maken en beslissingen te nemen. Maar waar halen we de informatie vandaan die tot een afgewogen inzicht of oordeel moet leiden? Hoe selecteren we de feiten en hoe verwerken we die? En komen deze feiten overeen met de werkelijkheid of zijn ze gemanipuleerd?
Marc Josten houdt zich al jarenlang bezig met de processen die de publieke opinie beïnvloeden. Aan de hand van historische en actuele voorbeelden legt hij de mechanismen bloot.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Marc Josten
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan