Lees verder
Het andere Oosten
15 misverstanden over China en de Chinezen
Paperback Nederlands 2006 3e druk 9789046700846Samenvatting
Waarin is China anders dan wij denken en verwachten? Waarom is de economische groei er sterker dan in de rest van de wereld? Begint China, onder druk van de globalisering en SARS, meer op het Westen te lijken of is onze wens de vader van de gedachte? Hoe vertekenen onze eigen normen en waarden de manier waarop we naar China kijken?
Die vragen werden weinig gesteld toen China nog vooral een exotische vakantiebestemming was. Maar het land wordt snel een centraal onderdeel van de wereldeconomie en het neemt een prominentere plaats in op het politieke wereldtoneel. De vraag wat China anders maakt, wint elke dag aan relevantie.
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. China is anders.
2. Communiceren in China
3. Zendelingen met een missie: het bedrijfsleven
4. Botsende culturen
Nawoord najaar 2006
Personen
Beknopte bibliografie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan