Lees verder


Patrick van Veen studeerde biologie aan de Universiteit Utrecht. Na zijn studie was hij projectmanager in de verzekeringsbranche. Sinds 2002 werkt hij als zelfstandig bioloog. Hij onderzoekt het gedrag van mensen en apen en geeft daarover trainingen en lezingen. Ook werkt hij regelmatig mee aan televisieprogramma's zoals Tijd voor Max, Bar Laat en was hij expert bij RTL4 'Married at first sight'
Meer over Patrick van VeenKuddegedrag in crisistijd
Een biologische kijk op menselijk gedrag
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047002635Samenvatting
Bezield essay in de persoonlijke, levendige stijl die we van Patrick van Veen kennen.
Het woord kuddegedrag is de laatste maanden voortdurend in de kranten te vinden. Maar wat bedoelen we daar precies mee? Waar bestaat dat kuddegedrag uit? En zijn mensen wel kuddedieren?
Bioloog Patrick van Veen geeft in dit essay antwoord op deze en andere vragen. Hij schrijft onderhoudend en vanuit zijn eigen ervaring over de parallellen tussen mens en dier. Hij komt tot een intrigerende conclusie over het menselijk gedrag in crisissituaties - en zelfs biedt hij een aantal oplossingen om ons huidige en ander kuddegedrag te voorkomen of te minimaliseren.
Patrick van Veen is bioloog en expert op het gebied van sociale relaties op het werk. Hij geeft lezingen en workshops aan managers over onze apenstreken op de werkvloer. Eerder schreef hij 'Help, mijn baas is een aap!' En 'Dierbare collega's'.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Patrick van Veen
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Voorbij de kudde
2. Apenstreken
3. De mens als kuddebeest
4. Het ontstaan van een kudde
5. Apen in combinatie met kuddebeesten
6. De kredietcrisis vanuit biologisch perspectief
7. Hoe apenstreken leiden tot een crisis
8. Hoe stop je de kudde?
9. Gelukkig meer verstand van verzekeren
10. Conclusies
Noten
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan