Lees verder


Carol Velthuis is bedrijfseconoom. Ze werkte als marketeer bij Unilever en als consultant bij Arthur D.
Meer over Carol VelthuisZomerspelers
Lessen van langdurig succesvolle bedrijven
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047002796Samenvatting
Industrieën worden soms jarenlang gedomineerd door één marktleider. Die langdurig succesvolle bedrijven noemt Carol Velthuis 'zomerspelers', met verwijzing naar de natuurlijke seizoenscyclus van elk bedrijf. De grote vraag is hoe je als bedrijf zo lang mogelijk in de zomer van die cyclus kunt blijven.
Velthuis analyseerde 500 grote bedrijven in al hun stadia. Daaruit kwamen er 15 naar voren die zich in een uitzonderlijk lange zomer bevinden: onder meer Amazon, Apple, Canon, Caterpillar, Cisco, Hewlett Packard, Ikea en Walt Disney. Deze zomerspelers hebben een aantal opvallende kenmerken gemeen. Zo hebben ze een langetermijnblik, scherpe klantfocus, management dat dicht bij de werkvloer staat, ze blinken uit in kwaliteit én kostenbeheersing, en ze hebben hechte gemeenschappelijke waardenkenmerken die bij veel bedrijven, bijvoorbeeld in de financiële sector in de afgelopen jaren, grotendeels ontbreken.
Dit boek is een boeiende en toegankelijke beschrijving van de meest uitzonderlijke businessverhalen en biedt lessen die voor elk bedrijf leerzaam en uitvoerbaar zijn.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Carol Velthuis
Inhoudsopgave
2. Oog op het spel
3. Inzicht in het speelveld
4. Tweebenige strategie
5. Perfectionisme en discipline
6. Hecht team en een bevlogen coach
7. Zomer in de toekomst
Bibliografie
Dankwoord
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan