Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Frontrunners
Frontrunners
Roland van Kralingen

Roland van Kralingen studeerde in Engeland waar hij zijn MBA haalde. Na een aantal jaren bij grote reclamebureaus als Strategy Director te hebben gewerkt, richtte hij TBWA op in Nederland en Spanje.

Meer over Roland van Kralingen
Roland van Kralingen: Frontrunner. Hoe word je het en hoe blijf je het? Hans van der Klis 30 december 2014 Met zes van zijn meest getalenteerde alumni heeft de befaamde marketingstrateeg Roland van Kralingen onderzocht wat – mentale – marktleiders onderscheidt van hun concurrenten. Voor het boek Frontrunners hebben zij acht cruciale eigenschappen van deze ondernemingen geformuleerd. ‘Het behalen van marktleiderschap op zichzelf is niet eens het belangrijkste, het is de weg er naartoe.’ Lees het volledige artikel
Roland van Kralingen

Frontrunners

De acht eigenschappen van marktleiders

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789047007630
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten?

Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben:
1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming
2. Marktleiders creëren hun eigen marktsegment
3. Marktleiders innoveren het segment
4. Marktleiders zijn sterk verbonden met de context
5. Marktleiders hebben een sterke identiteit
6. Marktleiders bouwen een sterk merk
7. Marktleiders nemen hun verantwoordelijkheid
8. Marktleiders innoveren hun marktbewerking continu

'Frontrunners' beschrijft deze eigenschappen aan de hand van internationale aansprekende voorbeelden en biedt een schat aan inzichten, inspiratie en praktische modellen.

Specificaties

ISBN13:9789047007630
Trefwoorden:strategie, innovatie, klantenbinding, marktleider, identiteit
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:252
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:18-10-2014
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (2)

recensie
Frontrunners
Sjors van Leeuwen | 8 april 2015
Waarom wordt het ene merk wel marktleider of runner-up en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten? Volgens marketingauteur Roland van Kralingen, hebben marktleiders en runners-up acht cruciale eigenschappen met elkaar gemeen.
Lees verder
recensie
Frontrunners
Arie Buvens | 14 januari 2015
Er bestaan talloze methodieken, checklists, wetten, dashboards voor het bereiken van excellence op het gebied van strategie, verkoop, administratie, personeelsbeleid, efficiency, sales, management en allerlei andere processen binnen een onderneming. Een methodiek voor het bereiken ( en behouden) van marktleiderschap, voor het bereiken van marktexcellentie, bestaat echter niet. Opvallend, nietwaar? Vandaar dit boek, volgens Van Kralingen in de inleiding. Acht eigenschappen van frontrunners, marktleiders, worden uitgebreid toegelicht.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
2
1
1
1
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Roland van Kralingen: Frontrunner. Hoe word je het en hoe blijf je het?
Hans van der Klis 30 december 2014 Met zes van zijn meest getalenteerde alumni heeft de befaamde marketingstrateeg Roland van Kralingen onderzocht wat – mentale – marktleiders onderscheidt van hun concurrenten. Voor het boek Frontrunners hebben zij acht cruciale eigenschappen van deze ondernemingen geformuleerd. ‘Het behalen van marktleiderschap op zichzelf is niet eens het belangrijkste, het is de weg er naartoe.’
Artikel lezen

Over Roland van Kralingen

Roland van Kralingen studeerde in Engeland waar hij zijn MBA haalde. Na een aantal jaren bij grote reclamebureaus als Strategy Director te hebben gewerkt, richtte hij TBWA op in Nederland en Spanje. Vervolgens functioneerde hij als lid van de raad van bestuur van TBWA International in Parijs en werkte hij in Japan, Engeland, Amerika, Duitsland en Spanje. In 1993 was hij de initiatiefnemer tot de oprichting van de PositioneringsGroep, die inmiddels in marketingland een grote bekendheid geniet. Roland van Kralingen is auteur van bekende boeken op het gebied van marketing en trends. Hij schreef onder andere 'Superbrands', 'Naar 2020', 'De Transparante Wereld' en 'BrandWorld'. Sinds 2005 is hij als Founder werkzaam bij High Value. Daarnaast is hij auteur van het onlangs verschenen 'Make Dust or Eat Dust.'' Roland van Kralingen is sterk geïnteresseerd tot ontwikkeling in de context, hij is een creatief denker en probeert vooral te werken naar nieuwe inzichten.

Andere boeken door Roland van Kralingen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Inleiding

1. De meerwaarde van meerwaarde
Eigenschap 1: Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming
2. De eerste, de beste
Eigenschap 2: Marktleiders creëren hun eigen marktsegment
3. Maak het beter
Eigenschap 3: Marktleiders innoveren het segment
4. De kunst van het observeren
Eigenschap 4: Marktleiders zijn sterk verbonden met de context
5. Geen ziel, geen zaligheid
Eigenschap 5: Marktleiders hebben een sterke identiteit
6. Building a business is building a brand
Eigenschap 6: Marktleiders bouwen een sterk merk
7. Be good and tell it softly
Eigenschap 7: Marktleiders nemen hun verantwoordelijkheid
8. Nieuwe wegen naar het menselijk brein
Eigenschap 8: Marktleiders innoveren hun marktbewerking continu

Conclusies
Bijlage: De weidse blik
Bronnen
Werk- en studiegroep Frontrunners
Register

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Luisterboek De groeimotor
    Roland van Kralingen
    Luisterboek De groeimotor
    € 19,95
  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 34,90
  • Nooit meer managen - Waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
    Angélique Piternella
    Nooit meer managen - Waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
    € 28,99
  • Provotyping - Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken
    Stefaan Vandist
    Provotyping - Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken
    € 34,99
  • Hoe makkelijk kun je het maken?
    Jasper van Kuijk
    Hoe makkelijk kun je het maken?
    € 24,99
  • Kunstwerkt - Succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset
    Janine van Iperen
    Kunstwerkt - Succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset
    € 25,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Frontrunners

        Frontrunners
        Roland van Kralingen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Frontrunners

        Verwijder uw beoordeling