
Lees verder
Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.
Meer over Clayton ChristensenGeroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn.
Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen – voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden.
Bedenker Clayton Christensen legt uit hoe dit kan gebeuren, en wat een bedrijf kan doen om hetzelfde lot te ontlopen. Het innovatiedilemma is 'een waarschuwing voor ondernemers die zich onverslaanbaar achten – en een bron van inspiratie voor hen die klaarstaan om ze te verslaan'.
'De bijbel van Silicon Valley.' – Bloomberg Businessweek
'Beschrijft een probleem dat bijna alle succesvolle bedrijven zullen krijgen. Glashelder, scherp geanalyseerd – en griezelig.' – Andrew Grove, oprichter van Intel
'Een meesterwerk… het beste boek ooit over innovatie.' – Gilder Technology Report
innovatie ontwrichtende technologieën ontwrichtende technologie strategie innovatiedilemma versterkende technologie middelentoewijzing management waardenetwerken versterkende technologieën organisatieverandering marktontwikkeling bedrijfsfalen organisatie klantgericht technologische verandering resources-processes-values marktleiderschap ondernemerschap verandermanagement klantgerichtheid strategisch management businessmodel s-curves organisatorische capaciteiten autonome organisaties eerste aanbieder voordeel succesfactoren organisatiecapaciteiten diskdrivesector planning op basis van ontdekking minicomputers productlevenscyclus levenscyclus van producten kleine markten afhankelijkheid van middelen technologische competenties groeistrategieën prestatieverbetering computerindustrie winstmarges marktanalyse technologiebeleid graafmachines besluitvorming kostenstructuur mini-staalfabrieken asymmetrische motivatie businessmodellen investeringsbeslissingen organisatiewaarden bureaucratie detailhandel desktop-pc's marketingstrategieën discovery-driven planning hydraulische technologie leiderschap elektrische voertuigen resource allocatie markttoetredingsstrategieën waardeverhogend technologisch determinisme economische motieven technologie-overschot technologische trajecten organisatiecultuur
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books