
Lees verder
Manfred Bik (1964) is regelmatig te gast in boardrooms als strateeg van DDB & Tribal, een van de bekendste reclamebureaus van Nederland.
Meer over Manfred BikBoonstra is het verhaal van een eigenwijze provinciejongen die zonder diploma’s of kruiwagens de meest spraakmakende en ondernemende CEO van ons land zou worden. Cor Boonstra wist tot vijf keer toe vriend en vijand te verbazen met zijn succes: bij de SRV, bij Intradal, bij Douwe Egberts, bij Sara Lee en tot slot als hoogste baas bij Philips.
Een jaar lang voerde reclameman Manfred Bik wekelijks lange, openhartige gesprekken met Boonstra en andere betrokkenen. Dit boek is het resultaat. In een pakkende stijl beschrijft Bik Boonstra’s achtergrond, de rol van zijn vader, zijn komeetachtige loopbaan en zijn tegendraadse aanpak – op zoek naar een mogelijke verklaring voor zijn succes.
Boonstra is niet alleen een boeiend levensverhaal. Het is een reis langs oer-Hollandse merken en biedt een ongecensureerde kijk in de boardroom van grote ondernemingen. Het is daarmee ook een boek met tijdloze lessen voor iedereen die van plan is om het zelf ver te gaan schoppen.
'Een integer boek, dat de moeilijke onderwerpen en momenten niet schuwt, en je het gevoel geeft dat je zelf met Boonstra in gesprek bent.' – Marcel Metze, historicus en onderzoeksjournalist
'Hoe achter de deuren van ’s lands grootste bedrijven werd gewheeld en gedeald door Cor Boonstra, een topondernemer wiens leven en werk leest als een leerzame schelmenroman.' – Frénk van der Linden, interviewer en schrijver
leiderschap biografie ondernemerschap management strategisch management organisatieverandering besluitvorming internationalisering corporate turnaround marketing succesfactoren persoonlijk leiderschap bedrijfscultuur corporate governance besluitvaardigheid verandermanagement merkenbeleid internationale bedrijfsvoering personeelsmanagement persoonlijke ontwikkeling overnames en fusies topsalaris bedrijfsherstructurering commercieel inzicht psychologie innovatie work-life balance corporate branding fouten en mislukkingen kunstmecenaat globalisering economische ongelijkheid nederlands bedrijfsleven beslissingsstijlen ondernemingsethiek thuisfront topfuncties calvinistische werkethiek media en publiciteit jazz sociale achtergrond