Lees verder
Marketing zonder winstoogmerk
Ingenaaid Nederlands 2001 9789051898965Samenvatting
Marketingtechnieken zijn niet alleen nuttig voor degenen die een commercieel doel nastreven. Ook non-profit organisaties kunnen efficiënter en effectiever hun doelstellingen realiseren door middel van marketing. Poll laat in 'Marketing zonder winstoogmerk' zien hoe non-profit instanties een marketingbeleid kunnen ontwikkelen waarmee zij aan de behoeften en verwachtingen kunnen voldoen van hun doelgroepen. Hij behandelt onderwerpen als welzijnsmarketing, marktsegmentatie, planning, de organisatie van de marketing en het product dienstverlening. Tevens schenkt hij aandacht aan factoren die in de gangbare marketingliteratuur nauwelijks aan bod komen, zoals de rol van de politiek, sociologische, demografische en juridische invloeden. Hij beschrijft hoe marketingproblemen herkend kunnen worden en op welke wijze ze kunnen worden opgelost. De praktijkvoorbeelden in het boek illustreren de theorie. Een uitgebreide marketinganalyse biedt de lezer de mogelijkheid om de marktpositie van zijn eigen organisatie te bepalen. Achter in het boek staan opdrachten aan de hand waarvan men de opgedane kennis kan toetsen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Welzijnsmarketing
3. Werkgebied als markt
4. Marktsegmentatie
5. Dienstverlening als product
6. Beleid
7. Marketingplanning
8. Organisatie van marketing
9. Samenvatting
10. De praktijk
Literatuur
Bijlage
- opgave
- antwoorden
Register
Over de schrijver
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan