
Lees verder
Marketingtechnieken zijn niet alleen nuttig voor degenen die een commercieel doel nastreven. Ook non-profit organisaties kunnen efficiënter en effectiever hun doelstellingen realiseren door middel van marketing. Poll laat in 'Marketing zonder winstoogmerk' zien hoe non-profit instanties een marketingbeleid kunnen ontwikkelen waarmee zij aan de behoeften en verwachtingen kunnen voldoen van hun doelgroepen. Hij behandelt onderwerpen als welzijnsmarketing, marktsegmentatie, planning, de organisatie van de marketing en het product dienstverlening. Tevens schenkt hij aandacht aan factoren die in de gangbare marketingliteratuur nauwelijks aan bod komen, zoals de rol van de politiek, sociologische, demografische en juridische invloeden. Hij beschrijft hoe marketingproblemen herkend kunnen worden en op welke wijze ze kunnen worden opgelost. De praktijkvoorbeelden in het boek illustreren de theorie. Een uitgebreide marketinganalyse biedt de lezer de mogelijkheid om de marktpositie van zijn eigen organisatie te bepalen. Achter in het boek staan opdrachten aan de hand waarvan men de opgedane kennis kan toetsen.