Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 66% korting
, ,

Binding en motivatie

Acht adviezen voor employment marketing

Gebonden Nederlands 2007 2e druk 9789052615998
Voormalig top 100Totaal 7 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 66% korting

Samenvatting

Dit boek gaat over twee belangrijke vraagstukken waar werknemers en werkgevers mee worstelen: motivatie en binding. Hoe komen managers aan goede medewerkers en hoe houden ze die vast?

Werkgevers doen er alles aan om het hun klanten naar de zin te maken, maar benaderen hun medewerkers nog te veel als een homogene groep. Vanuit de behoefte aan een werkelijke dialoog tussen medewerkers en organisaties en geïnspireerd door inzichten uit de marketing en de psychologie, ontwierpen de schrijvers van dit boek een nieuwe typologie voor medewerkers en organisaties. De geboden typologie biedt een handig instrument om waarden en motieven van managers en medewerkers te bepalen.

Specificaties

ISBN13:9789052615998
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:92
Uitgever:Boom
Druk:2

Expertrecensies (1)

recensie
Binding en motivatie
Rudy van Stratum | 13 juni 2000
Er is krapte op de arbeidsmarkt en dus is het zaak om nieuwe medewerkers te boeien om ze vervolgens aan de organisatie te binden. Wat dat betreft komt het nieuwe boek 'Binding en motivatie: acht adviezen voor employment en marketing' van Steven ten Have, Suzanne Weusten en Joop Bolweg precies op het goede moment.
Lees verder

Lezersrecensies

1.7 van de 5
3 stemmen
0
0
1
0
2

Over Steven ten Have

Prof. Dr. Steven ten Have is organisatieadviseur en hoogleraar Strategie en Verandering aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Sinds 2004 is hij partner van TEN HAVE Change Management. Steven is vicevoorzitter van RvC van ABN AMRO. Daarnaast is hij kroonlid van de Onderwijsraad en raad-plaatsvervanger bij de Ondernemingskamer in Amsterdam.

Andere boeken door Steven ten Have

Over Suzanne Weusten

Suzanne Weusten (1953) is psycholoog en directeur van De Argumentenfabriek Denkacademie. Ze was 25 jaar werkzaam als journalist, onder andere als hoofdredacteur van Psychologie Magazine en lid van de hoofdredactie van de Volkskrant. In 2009 richtte ze samen met Kees Kraaijeveld de Denkacademie op, het opleidingsinstituut van De Argumentenfabriek. www.denkacademie.nl

Andere boeken door Suzanne Weusten

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Van ploeteren tot ontplooien - Perspectieven op mens en arbeid, manager en organisatie
2. Het managen van motivatie en binding - Naar een collectieve en individuele benadering
3. Omgangsvormen, gedragsregels en cultuur - Een gemeenschappelijke taal voor medewerkers en organisaties
4. Over huurlingen, feestgangers en groepsdieren - Naar een typologie van werknemers en organisaties
5. De verbindende dialoog - de match tussen werknemer en organisatie
6. Employment marketing - Acht adviezen om werknemers te binden

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Binding en motivatie