Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

High Performance 3.0

Hoe je jezelf, je team en organisatie leert excelleren

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789052619026
10
Voormalig top 10Totaal 7 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Ook managementtechnieken moeten met hun tijd meegaan, want bedrijven die niet veranderen blokkeren het aanpassingsvermogen en het innovatieve denken van hun mensen. High Performance Organization (HPO), een relatief jonge managementtechniek, geeft focus en laat zien hoe u bedrijven écht beter kunt maken.

High Performance 3.0 is het eerste Nederlandse praktijkboek over het HPO gedachtegoed en brengt de wetenschappelijke fundering samen met praktische toepasbaarheid. In het boek onderscheidt Peter Stoppelenburg acht High Performance-elementen die noodzakelijk zijn om te komen tot een High Performance Organisatie:

Inspirerende strategie
Faciliterend leiderschap
Klantbeleving
Mensen en winnaarsmentaliteit
Innovatie
Vloeiende processen
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Performancecultuur

Door in de juiste balans te werken met deze acht high performance pijlers leren managers en professionals ver boven de middelmaat uit te stijgen, te motiveren en tot nieuwe ideeën, kansen en oplossingen te komen. High Performance dus vanuit de organisatie, het team en vooral ook vanuit uzelf.

'Een High Performance Organisatie 3.0 vindt zichzelf keer op keer opnieuw uit om business en persoonlijke groei te bewerkstelligen.'

Co-auteurs van Jumbo Supermarkten, Interpolis, Landal Greenparks, Quooker, Desso, KPN, Essent, Ernst & Young, Ciber, De Beukelaar en Douwe Egberts hebben meegewerkt aan de totstandkoming van dit boek.

Over een aantal jaren kijken we terug en zeggen we tegen elkaar: High Performance 3.0 heeft onze organisatie geholpen toe te treden tot de gelederen van de HPOs!
Dr. André de Waal MBA Academic director Center for Organizational Performance

Essent heeft de weg naar high performance een aantal jaren geleden ingezet. Bij het lezen van dit boek herkende ik veel van de elementen waar wij momenteel mee bezig zijn, maar het gaf ook nieuwe inzichten en inspiratie om de reis met nog meer energie voort te zetten.
Peter Terium, CEO Essent

Specificaties

ISBN13:9789052619026
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2011
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
High Performance 3.0
Eelke Pol | 24 april 2012
Een voorwoord van performance-goeroe dr. André de Waal, praktijkcasussen van o.a. KPN, Interpolis en Douwe Egberts en een mooie ondertitel: Hoe je jezelf, je team en organisatie leert excelleren. Kortom, alle ingrediënten voor een goed boek zijn aanwezig. 'Verandering begint bij jezelf', is één van de eerste opvallende zinsnedes in 'High performance 3.0'. Auteur Peter Stoppelenburg is consequent en daarmee geloofwaardig: hij beschrijft eigen ervaringen, trekt lessen en laat zien dat hij daadwerkelijk verandert. Zijn boek is vooral een aansporing voor de lezer om de lat in de eigen organisatie (nog) hoger te leggen.
Lees verder
recensie
Senge revisited
Bert Peene | 26 oktober 2011
Een organisatie is een integraal systeem waarvan alle relevante aspecten met elkaar in balans moeten zijn, schrijft Peter Stoppelenburg in High Performance 3.0. Die gedachte op zich is niet nieuw en toch lukt het nog steeds maar teleurstellend weinig organisaties daadwerkelijk te excelleren. Stoppelenburg weet wel hoe dat komt: ze zijn onvoldoende ‘fit for human beings’. Met andere woorden: de factor mens krijgt in de meeste verbeterprogramma’s te weinig aandacht. Met dit boek wil hij laten zien hoe het anders moet, en hij laat ter adstructie in acht meer en minder bekende cases zien hoe het anders kan.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
8 stemmen
8
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Praktijkgids voor organisatie-excellentie
Bert Peene 1 november 2011 Sinds het verschijnen van Good to Great is iedere organisatie van formaat op zoek naar zijn eigen manier om ‘great’ te zijn. Dat wil zeggen: beter te presteren dan de concurrentie. De meeste maken daarbij de fout zich voornamelijk te concentreren op het ‘wat’, zo oordeelt Peter Stoppelenburg in zijn boek High Performance 3.0. Het ‘hoe’ is minstens zo belangrijk. 4 November verschijnt het, maar Managementboek Magazine sprak alvast even met de auteur.

Over Peter Stoppelenburg

Peter Stoppelenburg is Directeur High Performing Organization bij Essent, verantwoordelijk voor het verbeterprogramma van dit grote energiebedrijf om de HPO-status te realiseren.

Andere boeken door Peter Stoppelenburg

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        High Performance 3.0