Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

waardecreatie binnen de sport

Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789054723912
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017

Waardecreatie binnen de sport

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In dit boek is gekozen voor een focus op de marketing van sport. Het boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden een voor een behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases.

Het boek wordt ondersteund door de website www.waardecreatiebinnendesport.nl, waar de auteurs actuele sportmarketingcases bespreken aan de hand van blogs en artikelen.

Specificaties

ISBN13:9789054723912
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Druk:1
Verschijningsdatum:30-5-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Sportmarketing - waardecreatie binnen de sport
Rob van Nes | 5 september 2017
Sportmarketing gaat over de marketing van sport, niet over sport als marketinginstrument. Niet over sportsponsoring dus maar hoe sport, actief en passief, te vermarkten aan en bij gebruikers/afnemers.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Robert Kok

Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Econo­mische Hogeschool Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.

Andere boeken door Robert Kok

Over Hugo Gruijters

Hugo Gruijters is docent Sportbusiness aan Fontys Economische Hogeschool Tilburg, opleiding SPECO Sportcommunicatie. Hij verzorgt binnen deze opleiding onder andere cursussen op het gebied van sportmarketing, sportsponsoring en sport­evenementen. Daarnaast is hij adviseur marketing & communicatie bij betaaldvoetbalorganisatie FC Eindhoven en teammanager en technisch commissielid bij hockeyvereniging DVS.

Andere boeken door Hugo Gruijters

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport