
Lees verder
Evert van Wijk is directeur van MediaTraining.be, Belgisch marktleider in mediatraining en debattechniek (www.
Meer over Evert van WijkNieuws is tegenwoordig big business. Een presentatie op YouTube, een commercial op de regionale tv, een interview met BNR, een artikel in De Pers … Was op de tv vroeger iets exclusiefs, de kans dat je er nu als bedrijf mee te maken krijgt, wordt met de dag groter. Nu honderden tv- en radio-kanalen, lokale kranten en internet bovenop het nieuws zitten, ontspringt echt niemand de dans meer. De impact van de media is niet te onderschatten.
U kunt dus maar beter zorgen dat u voorbereid bent, want voor u het weet, staan er journalisten op de stoep. In 'Mediagenie(k)' zet Evert van Wijk precies uiteen hoe u op zo'n moment moet reageren. Lichaamstaal, wat zegt u wel en wat niet, empathie en assertiviteit, interviewtechnieken, echt alles komt aan bod. En dat niet alleen, ook presentatie- en debatteertechnieken, crisiscommunicatie, hoe gedraagt u zich in de studio, stropdas of geen stropdas, imago et cetera worden behandeld, voor de keren dat u wél van tevoren weet dat u met de media te maken krijgt. En dat is nog steeds niet alles! Evert van Wijk heeft de theorie gelardeerd met smakelijke anekdotes en veel voorbeelden uit de dagelijkse mediapraktijk, inclusief Obama en Pim Fortuyn. Deze unieke combinatie maakt dit boek meer dan lezenswaardig.
In dit mediagenieke tijdperk waarin niets onopgemerkt blijft, is professioneel omgaan met de pers een conditio sine qua non. Met 'Mediagenie(k)' komt u nooit voor een verassing te staan.