Lees verder


Facility Services in Nederland
Kwaliteit van professionele dienstverlening
Ingenaaid Nederlands 2003 9789059312227Samenvatting
Steeds meer organisaties proberen hun secundaire, facilitaire processen te optimaliseren. De professionalisering van facilitaire dienstverlening speelt daarbij een belangrijke rol, zowel bij interne als bij externe dienstverleners.
'Facility Services in Nederland' behandelt de professionalisering van facilitaire dienstverlening aan de hand van vijf hoofdthema's: de organisatorische inrichting van facilitaire voorzieningen (sleutelbegrippen hierbij zijn contingentie, sociotechniek en interactieve ordening), facilitaire niet-productgebonden inkoop, kwaliteitsmanagement van professionele dienstverlening, de rol van ICT bij het optimaliseren van facilitaire processen en de positie van de eindgebruiker van facilitaire processen en de positie van de eindgebruiker van facilitaire diensten. Massa-individualisering speelt hierbij een belangrijke rol.
In het boek zijn onder meer dertig interviews opgenomen met topmanagers uit het bedrijfsleven, de overheid, de gezondheidszorg en het onderwijs, alsmede vertegenwoordigers van de advieswereld en de wetenschap. Tot hen behoren oud-minister van economische Zaken Koos Andriessen, cuisinier Cees Helder van Restaurant Parkheuvel en directeur van Ajax, Arie van Eijden.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Inhoudsopgave
1. Proloog
2. Over professionalisering
3. Over definities en afbakeningen
4. De organisatorische inrichting van facilitaire voorzieningen
5. De professionalisering van facilitaire inkoop
6. Kwaliteitsmanagement van facilitaire voorzieningen
7. ICT en facility management
8. De positie van de eindgebruiker van facilitaire voorzieningen
9. Epiloog
Literatuur
Register
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan