
Lees verder
Steeds meer organisaties proberen hun secundaire, facilitaire processen te optimaliseren. De professionalisering van facilitaire dienstverlening speelt daarbij een belangrijke rol, zowel bij interne als bij externe dienstverleners.
'Facility Services in Nederland' behandelt de professionalisering van facilitaire dienstverlening aan de hand van vijf hoofdthema's: de organisatorische inrichting van facilitaire voorzieningen (sleutelbegrippen hierbij zijn contingentie, sociotechniek en interactieve ordening), facilitaire niet-productgebonden inkoop, kwaliteitsmanagement van professionele dienstverlening, de rol van ICT bij het optimaliseren van facilitaire processen en de positie van de eindgebruiker van facilitaire processen en de positie van de eindgebruiker van facilitaire diensten. Massa-individualisering speelt hierbij een belangrijke rol.
In het boek zijn onder meer dertig interviews opgenomen met topmanagers uit het bedrijfsleven, de overheid, de gezondheidszorg en het onderwijs, alsmede vertegenwoordigers van de advieswereld en de wetenschap. Tot hen behoren oud-minister van economische Zaken Koos Andriessen, cuisinier Cees Helder van Restaurant Parkheuvel en directeur van Ajax, Arie van Eijden.