Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het is allemaal de schuld van social media

Hoe big tech, algoritmes en AI ons leven sturen (en wat we daaraan kunnen doen)

Paperback NL 1e druk 9789062224920
Nog niet verschenen, verwacht op 26‑06‑2025

Samenvatting

We doomscrollen tot diep in de nacht, raken verslaafd aan onze smartphone en zien hoe Big Tech ons leven steeds meer bepaalt. Zuckerberg, Musk en de terugkerende controverses rond TikTok laten zien hoe ver die digitale macht reikt. Tegelijk worstelt Gen Z met digitale druk, terwijl polarisatie in onze samenleving groeit. Maar is het écht allemaal de schuld van social media?

In Het is allemaal de schuld van social media laat Kirsten Jassies zien dat er naast risico’s op verslaving, polarisatie en privacyschending ook een krachtige, positieve kant schuilt in technologie. Door digitale middelen bewust in te zetten, kunnen we ons persoonlijk ontwikkelen, nieuwe gemeenschappen bouwen én democratische vernieuwing stimuleren. Hoe vinden we de balans tussen de voordelen van tech en de schaduwkanten ervan? Welke verantwoordelijkheid dragen gebruikers zelf, en welke rol spelen overheden en bedrijven?

Jassies verkent hoe algoritmes, politieke belangen, Big Tech’s macht en sturende vormgeving ons online gedrag beïnvloeden. Ze laat zien hoe we – via inzicht, regelgeving en eigen initiatief – kunnen toewerken naar een transparanter en eerlijker digitaal ecosysteem. Lees hoe we samen kunnen bouwen aan een gezondere digitale omgeving, voor onszelf en de generaties na ons.

Specificaties

ISBN13:9789062224920
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Volt
Druk:1
Verschijningsdatum:26-6-2025
Hoofdrubriek:Algemeen management

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het is allemaal de schuld van social media