Lees verder


Willem Verbeke is emeritus hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij studeerde wijsbegeerte aan de Universiteit Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Dat hij toonaangevend is in zijn vakgebied, blijkt onder meer uit de verkoopcijfers van zijn boeken en uit het hoge aantal dat hij geciteerd is.
Meer over Willem J.M.I. VerbekeBack to basics in selling
Discovering the neuro-economics behind the successful salesperson
Gebonden Engels 2010 1e druk 9789081558211Samenvatting
Veel verkopers missen empatisch vermogen en daadkracht. Dit is echter noodzakelijk om als verkoper of accountmanager succesvol te zijn. Prof. Willem Verbeke van Professional Capital onderzocht de koppeling tussen neurowetenschappen en commercieel inzicht, opgetekend in het boek Back to the Basics in Selling. Het boek baseert zich op ruim 3000 praktijktrainingen en 100 hersenscans bij commerciële mensen.
In het boek wordt naar aanleiding van wetenschappelijk onderzoek ingegaan op de werking van de hersenen en het toepassen van verkooptechnieken. Aan de hand van zes stappen helpt het verkopers om hun techniek aan te scherpen:
1. Identificeer en classificeer uw vaardigheden of kernkwaliteiten
2. Leef u in in de problemen van de klant
3. Analyseer de impact van uw vaardigheden om problemen van de klant op te lossen
4. Positioneer uzelf in vergelijking met de concurrentie
5. Shape (vorm) u klant in gesprekken
6. Mobiliseer middelen naar klanten via een sterk intern en extern netwerk
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Willem J.M.I. Verbeke
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan