Wat maakt je zo boos?
10 stappen om boosheid te transformeren naar een win-win situatie
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789081674546Samenvatting
Als we boos zijn, concentreren we ons bijna volledig op wat we niet willen. Ons denken is gevangen in beelden van hoe verkeerd de anderen zijn. Als de spanning stijgt, is ons geleerd onze boosheid te beheersen voordat we dingen doen waar we spijt van krijgen. Geweldloze Communicatie biedt een andere benadering in het omgaan met boosheid.
Geweldloze Communicatie helpt u om:
- boosheid om te vormen naar een middel tot handelen en verbondenheid
- denkpatronen te doorbreken die leiden tot woordenwisselingen, boosheid, schuld, en schaamte
- te begrijpen wat er in je omgaat als u boos bent
- de onvervulde behoeften te herkennen die ten grondslag liggen aan boosheid
- u te bevrijden van culturele invloeden en negatieve ervaringen uit het verleden
Raak vertrouwd met de 10 stappen om boosheid te transformeren naar een win-win situatie. Als u een raadgever bent op dit gebied, of trainingen geeft in omgaan met boosheid, dan zal dit boekje u een frisse benadering bieden en uw vaardigheden aanvullen. Dit boekje zal je helpen uw boosheid te transformeren naar compassievolle verbinding, oprechte communicatie en levenverrijkend handelen.
Trefwoorden
geweldloze communicatie boosheid emotieregulatie communiceren behoeften conflicthantering zelfbewustzijn empathie emotionele intelligentie persoonlijke ontwikkeling verantwoordelijkheid nemen relaties zelfreflectie communicatievaardigheden win-win oplossingen psychologie woedebeheersing verbinding zelfvertrouwen compassie gedragsverandering sociale vaardigheden grenzen stellen emotioneel bewustzijn eerlijke communicatie actief luisteren bewustwording herstelgericht werken intentie waarnemen zonder oordeel
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Stap 1. Zie boosheid als een rood lampje op je dashboard
Stap 2. Kijk zorgvuldig naar wat er gebeurde
Stap 3. Neem verantwoordelijkheid
Stap 4. Kijk achter de beschuldiging
Stap 5. Bepaal je behoeften
Je bent op de helft!
Stap 6. Ontdek het "wel doen" achter het "niet doen"
Stap 7. Bedenk een helder actie-verzoek
Stap 8. Benoem gevoelens en behoeften van de ander
Stap 9. Bepaal over wiens behoefte je als eerste gaat praten
Stap 10. Begin nu het gesprek
Een overzicht
En nu maar oefenen
Oefenpagina's
Hoe je Geweldloze Communicatie kunt gebruiken
Enkele basisgevoelens die wij allemaal hebben
Meer boektitels over Geweldloze Communicatie
PuddleDancer Press
The Center for Nonviolent Communication
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan