Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Brand Oriented Innovation

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Engels 2012 1e druk 9789081793728
Direct te downloaden

Samenvatting

Brand-oriented Innovation is een verhelderend boek over innovatie en meer specifiek het weinig bekende concept van merkgeoriënteerde innovatie. In het boek wordt het 3I model voor (merkgeoriënteerde) innovatie geïntroduceerd en toegelicht. Dit 3I model is voortgekomen uit wetenschappelijke onderzoek dat is uitgevoerd in 2010.

De in opdracht van Van Thiel & Company uitgevoerde Nederlandse studie toonde een positieve relatie tussen de mate van merkoriëntatie van een onderneming en de mate van succes van een innovatie geïntroduceerd door die onderneming. Met andere woorden: innovaties die voortkomt uit de merkidentiteit & merkassociaties zijn succesvoller en/of worden sneller geaccepteerd door allerlei stakeholders dan innovaties die geen (of weinig) relatie met het merk hebben.

Veel mensen kennen de kracht van merken. En hoewel merken een grote bron van inspiratie zijn, worden ze nauwelijks gebruikt bij business (model) redesign, productontwikkeling en innovatie. Het boek Brand-oriented Innovation biedt een framework om ook bij bedrijfs- en innovatieprocessen de kracht van merken te gebruiken.

Specificaties

ISBN13:9789081793728
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:4
Druk:1
Verschijningsdatum:21-2-2012
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
1
2
0
0
0

Over Patrick van Thiel

Strak ‘ingestopt’ zitten past Patrick van Thiel niet. Hij is en doet veel. Binnen het brede vakgebied van branding, reputatie en de organisatie daarvan is hij strateeg/consultant, coach/mentor, change manager en deeltijd HBO-docent. Tevens is hij toezichthouder bij (maatschappelijke) organisaties. Hij was en is betrokken bij een scala aan (inter)nationale merken en organisaties: profit, non-profit, corporate en mkb. Hij heeft veel ervaring opgedaan met sectoren in transitie. Patrick is (co-)auteur van boeken over designmanagement, innovatie en branding. Voor professionals in marketing en communicatie verzorgt hij inspirerende lezingen, trainingen en workshops. Volgens een goede vriend combineert Patrick de kennis van een wijze uil met het enthousiasme van een jonge hond. Treffend beschreven. Zijn eigen motto: finding the missing links & connecting the dots. Zie ook www.vanthiel.biz, www.patrickvanthiel.com

Andere boeken door Patrick van Thiel

Inhoudsopgave

Foreword
Introduction
Dot the test

1.0 Business success
2.0 Paradigm
3.0 Inspiration
4.0 Branding
5.0 Idea development
6.0 Marketing
7.0 Design
8.0 Innovation
9.0 Strategy
10.0 Internal organization

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brand Oriented Innovation