Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Zorg met liefde en lef

Stappenplan voor effectieve zorgmarketing

Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789081928809
Verwachte levertijd ongeveer 5 werkdagen

Samenvatting

Dit boek laat zien hoe zorgorganisaties aan marketing kunnen doen. Merkbouw en echte klantgerichtheid zijn de belangrijkste issues.

Elk hoofdstuk is een stap in het marketingproces. Elke stap wordt geïllustreerd met een best practice uit de zorg.

Het boek is gebaseerd op het standaardwerk 'Strategische Marketingplanning' van Alsem, dat al jaren op hogescholen en in de praktijk veelvuldig wordt gebruikt. Het rijk geïllustreerde boek is sterk verkort en volledig aangepast aan de zorg. Vrijwel alle delen zijn al toegepast en getest in de Masterclasses Zorgmarketing die Alsem organiseert.

Specificaties

ISBN13:9789081928809
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Druk:1
Verschijningsdatum:28-8-2012
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Karel Jan Alsem

Dr. Karel Jan Alsem (Leeuwarden 1957) is lector Marketing bij de Marketing School van de Hanzehogeschool Groningen en universitair docent Merkmanagement en Communicatie aan de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Tevens is hij directeur van AlsemStrategie, bureau voor marketingadvies en marketingopleidingen. Na zijn gymnasiumtijd studeerde hij economie in Groningen alwaar hij in 1981 zijn doctoraal bedrijfseconomie behaalde. Tot 1985 was hij als bedrijfseconomisch onderzoeker verbonden aan de SEO, Stichting voor Economisch Onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Terug aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveerde hij in 1991 op een proefschrift over concurrentieanalyse in de marketing. Twee jaar later verscheen de eerste druk van Strategische marketingplanning. Naast een brede marketingkennis, heeft Alsem zich gespecialiseerd in merkmanagement en marketingcommunicatie. Daarnaast is marketing voor zorginstellingen een specialisatie van hem; over dit onderwerp verscheen in 2012 het boek Zorg met liefde en lef, met co-auteur Robbert Klein Koerkamp. Resultaten van onderzoeksprojecten zijn onder andere verschenen in International Journal of Research in Marketing, International Journal of Forecasting en Journal of Market Focused Management. Alsems persoonlijke uitdaging in marketing ligt vooral in het versterken van de link tussen marketingwetenschap en -praktijk. Op de Hanzehogeschool is hij research director van de Marketing School en directeur van Marklinq, een instituut binnen de hogeschool dat toegepast onderzoek uitvoert samen met het bedrijfsleven. Aan de Rijksuniversiteit Groningen verzorgt hij een mastervak in Brand en Product Management. Met een scherp analytisch vermogen geeft hij (positionerings)advies aan bedrijven. Inmiddels wordt hij in Nederland beschouwd als één van de kenners op merkgebied en wordt hij regelmatig gevraagd voor interviews en bijdragen aan symposia.

Andere boeken door Karel Jan Alsem

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zorg met liefde en lef