Hein Heijen is docent, auteur, expert op het gebied van toegepaste neuromarketing & beïnvloedingspsychologie. Hein studeerde bedrijfskunde en psychologie. Hij specialiseerde zich in counselingtechnieken, de neuropsychologie, de klinische psychologie en de sociale psychologie. Hein kan met recht een echte autodidact worden genoemd.
Meer over Hein HeijenAlles wat je moet weten over beïnvloeden
Weet wanneer, hoe & waardoor jij wordt beïnvloed
Paperback Nederlands 2020 9789082940077Samenvatting
Twee dagen voor mijn 53e verjaardag, en ik sta op straat. In mijn hand een plastic tas met daarin een spijkerbroek en een witte blouse. Voor mijn neus valt de deur dicht. De deur valt dicht van wat ooit mijn huis, mijn veilige haven was. Ik sta nog wat beduusd om mij heen te kijken. Weet eigenlijk niet zo goed waar ik heen moet gaan. Ik begin dus maar wat te lopen; ik begin te dwalen in een stad waar ik 15 jaar heb gewoond en waar ik tegelijkertijd de weg ben kwijt geraakt. Ik mijmer wat voor mij uit: ‘Wat is er met mij gebeurd?’, vraag ik mij af. ‘Wat is mij toch overkomen?’
Na meer dan 25 jaar docent psychologie te zijn geweest en auteur van hulpverlenende boeken en cursussen, na meer dan 15 jaar een onderdeel te zijn geweest van een gezin zie ik mijzelf voor het eerst als een patiënt. Oeps!
Op die dag begint de werkelijke ontdekkingsreis door de wereld van mijn onbewuste. Hoe ben ik hier bij uitgekomen?
Wanneer je dit boek leest kom je tot de ontdekking dat alle keuzes die je tot nu toe hebt gemaakt, maar voor een zeer klein gedeelte beïnvloed zijn door jouw bewuste, rationele denken en doen. Je krijgt inzichten en controle over: wanneer, hoe en waardoor jouw onbewuste zich heeft ontwikkeld, zoals het zich heeft ontwikkeld. Keuzes die je dagelijks maakt zullen na het lezen van dit boek, nooit meer dezelfde zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Wat is gedrag
2 Bouwstenen van gedrag
3 Gedragsmodel van Heijen
4 Wat is beïnvloeden
5 De invloed van bewust & onbewust denken
6 Logisch & onlogisch denken
7 Twee systemen in mij die leren
8 Twee systemen in mij die denken
9 Het standaard beslissingsmodel in mij
10 Situaties, motivaties & emoties die mij beïnvloeden
11 Tegenzin, tegenin & weerstanden
12 Dat wat mij algemeen beïnvloedt
13 Dat wat mij persoonlijk beïnvloedt
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan