

Jeroen Pen (1987) werkte als journalist bij Vrij Nederland, Het Parool en KRO-NCRV, waar hij aan de wieg stond van Brandpunt, een online platform dat het tv-programma waarnaar het vernoemd was eerst redde van de ondergang en later overleefde.
Meer over Jeroen PenDe meest besproken man van Nederland
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789083095332Samenvatting
'Een uiterst oncollegiale maar ongekend geestige roman over een overijverige journalist. Een goudeerlijk en herkenbaar verslag vanuit de slangenkuil. Pen heeft jaloersmakende giftanden.' – James Worthy
Otto Spanjer heeft één doel: journalist worden. Alleen worden de banen waar hij op aast bezet gehouden door vijftigers met een vast contract. Spanjer is veroordeeld tot het beheer over de socialmedia-accounts en het schrijven van nietszeggende maar veelgelezen clickbait-artikelen. Voor serieuze journalistiek lijkt geen plaats. Gedesillusioneerd door het eeuwige gelanterfant van de boomers om hem heen neemt hij een besluit: het old boys network moet kapot.
'De meest besproken man van Nederland' gaat over omroeppolitiek, media-ambtenaren en machtige mannen die zich onaantastbaar wanen. Maar bovenal is het een verhaal over de eerste naoorlogse generatie die het slechter kreeg dan haar ouders.
Trefwoorden
roman mediawereld media journalistiek generatiekloof arbeidsmarkt social media machtsverhoudingen clickbait flexwerk werkgelegenheid millennials machtsstructuren omroeppolitiek netwerken publieke omroep ambitie satire ongelijkheid maatschappijkritiek carrièreontwikkeling bestaanszekerheid werkethiek machtsmisbruik old boys network babyboomers carrière online journalistiek verandering kantoorpolitiek
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan