Het no-nonsense meditatieboek
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789089316394Samenvatting
Werkt meditatie of is het zweverig tijdverlies? Topneuroloog Steven Laureys voert al jaren onderzoek naar de eff ecten van meditatie op de hersenen. Hiervoor plaatste hij onder meer het brein van meditatie-expert Matthieu Riccard onder zijn scanner. De resultaten waren ronduit spectaculair: Riccard wist zijn gedachtestroom op commando nagenoeg helemaal stil te leggen. Tijdens eerder onderzoek toonde Riccard al het hoogste vermogen tot geluk dat ooit werd gemeten.
Je moet echter helemaal geen monnik of neuroloog zijn om de positieve veranderingen van meditatie te ervaren. Meditatie kan het leven van
iedereen veranderen en Laureys legt in dit boek haarfijn uit hoe.
De lezer krijgt inzicht in de werking van meditatie en de effecten op lichaam en geest. Daarnaast wordt hij via een aantal toegankelijke oefeningen gestimuleerd om zelf te mediteren. Tien minuutjes per dag kunnen al een significant verschil maken. Minder stress en angst, een positieve impact op het immuunsysteem en een scherpere focus zijn slechts enkele bewezen voordelen.
Trefwoorden
meditatie brein mindfulness neurologie aandacht stress geluk persoonlijke ontwikkeling gezondheid wetenschap bewustzijn compassie ademhaling focus immuunsysteem mindfulness meditatie gerichte aandacht-meditatie neuroplasticiteit lichaamshouding herstel angst liefdevolle aandacht-meditatie moeiteloze aanwezigheidsmeditatie open monitoring-meditatie creativiteit meditatie op het werk monotasken prestaties
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan