Femke Hogema is eigenaar van Profit First Professionals en Healthy Finance. Ze inspireert ondernemers om een financieel gezond en winstgevend bedrijf te bouwen en ze leidt boekhouders, accountants en businessexperts op tot Winstadviseur / Profit First Professional.
Meer over Femke HogemaDe winstadviseur
De nieuwe rol van boekhouders en accountants
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789089654090Samenvatting
De financiële sector ondergaat grote veranderingen. Cloud software, robotic accounting en andere ontwikkelingen nemen boekhouders, accountants en fiscalisten steeds meer werk uit handen. Wil je als financieel professional in de nabije toekomst relevant blijven voor jouw klanten, dan moet je waarde toevoegen die voorbij gaat aan het op orde brengen van de cijfers en werken aan een nieuwe invulling van jouw rol: word winstadviseur!
In dit boek biedt bestsellerauteur, spreker en toptrainer Femke Hogema je concrete methoden en technieken om winstadviseur te worden. Zij leert je hoe jij jouw klanten helpt een financieel gezond en winstgevend bedrijf op te bouwen. Ook leer je afscheid te nemen van het uurtje-factuurtjemodel, zodat jouw klanten je gaan betalen voor de waarde die je levert.
- Een wake-upcall voor elke financieel professional van de toekomst.
- Een praktisch en toegankelijk boek voor boekhouders, accountants en andere financiële specialisten die voelen dat ze in actie moeten komen én graag willen weten hoe.
- Van de auteur van de bestseller Financiën voor zzp’ers (6e editie nu leverbaar - 12.000 exemplaren verkocht) en coauteur van Profit First, Nederlandse editie.
Femke Hogema is ondernemer. Ze bracht Profit First naar Nederland en hielp duizenden ondernemers meer winst te maken. Vanuit haar bedrijf Profit First Professionals Nederland leidt ze boekhouders en accountants op tot winstadviseur.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Femke Hogema
Inhoudsopgave
Inleiding
Leeswijzer
1. Nieuwe kansen voor het boekhoudvak
1.1 De boekhouding is niet het doel, maar het fundament
1.2 Willen ondernemers een winstadviseur?
1.3 Boekhoudinnovaties
1.4 De betekenis van deze ontwikkelingen voor de branche
2. Jouw missie en visie
2.1 Waar sta je nu?
2.2 Wat drijft jou?
2.3 Missie: het waarom van je bedrijf
2.4 Visie: waar ga je heen?
3. Lever resultaten, geen handelingen
3.1 Wat is het echte probleem van je klant?
3.2 Wat is de echte oplossing?
3.3 Wie is je ideale klant?
3.4 Volgens welke stappen los jij het probleem van je klant op?
3.5 Voor welke prijs zet je je diensten in de markt?
4. Boekhouden in 30 minuten per week plus 1 minuut per dag
4.1 De ellende die boekhouding heet …
4.2 De drie basisvereisten voor een altijd bijgewerkte boekhouding
4.3 Stappenplan boekhouden in 30 minuten per week
4.4 Boekhoudgewoonten
5. Begeleid je klant bij het maken van zijn winstplan
5.1 De doelen van het winstplan
5.2 Het maken van het winstplan
5.3 Sturen met het winstplan!
6. Sturen met Profit First
6.1 Voor welk probleem vormt Profit First de oplossing?
6.2 De nieuwe formule en de vier kernprincipes van Profit First
6.3 Profit First implementeren
6.4 Profit First in de praktijk
7. Het verkopen van hooggeprijsde adviesdiensten
7.1 Hoe krijg je goed betalende klanten?
7.2 Contentmarketing
7.3 Consultative selling
8. Creëer een onevenaarbare klantervaring
8.1 Het intakegesprek
8.2 Geef aandacht
8.3 De juiste rol op het juiste moment
9. Krachtig communiceren met je klant
9.1 De communicatiepiramide
9.2 LSD als essentiële vaardigheid
9.3 De kunst (en noodzaak) van het simplificeren
10. Communicatievaardigheden voor specifieke uitdagingen
10.1 Beïnvloeding door taal
10.2 Coachingsvragen
10.3 Feedback
11. Je bedrijf als geoliede machine
11.1 Wat is een bedrijf?
11.2 Doelstellingen, strategie & plan
11.3 Processen
11.4 Systemen en automatisering
11.5 Een sterk team bouwen en behouden
Slot en implementatieplan
Dankwoord
Over de auteur
Literatuuroverzicht
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan